UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

„Muzyczne dzienniki” – jak zwykło się nazywać zapiski Charlesa Burneya z odbytych przez niego podróży, podjętych dla zebrania materiałów dla monumentalnej „Powszechnej historii muzyki” – wydane oryginalnie pod skromnym tytułem „Obecny stan muzyki we Francji i Italii”, stanowią jedno z najcenniejszych i najobszerniejszych źródeł wiedzy o kulturze muzycznej wkraczającej właśnie w okres klasycyzmu Europy.



Ewolucyjna koncepcja kultury według Stanisława Kostki Potockiego

dr Katarzyna Karaskiewicz

mini.php.jpg

Początek języka – początek człowieczeństwa. Ewolucyjna koncepcja kultury według Stanisława Kostki Potockiego

Muzeum Pałac w Wilanowie 2009, oprawa twarda z obwolutą, format 16x22,5, ISBN 978-83-60959-88-6

Jak słusznie podkreślała Autorka, podsumowując swe rozważania, Stanisław Kostka Potocki nie był twórczym uczonym. Lecz choć nie stworzył żadnej oryginalnej koncepcji, w żadnym razie nie pozbawia to wartości spuścizny, którą pozostawił. Potocki był wielkim erudytą, znawcą sztuki i działaczem oświatowym – człowiekiem przekonanym, że polskie warstwy oświecone muszą poznać dorobek nauki europejskiej. Zaliczał się do tych członków późnooświeceniowego establishmentu, którzy – w bardzo trudnych warunkach politycznych – za swe główne zadanie uznali wspieranie rozwoju polskiej kultury. Nie ulega wątpliwości, że w przypadku Potockiego mamy do czynienia z postacią dużego formatu, zasługującą na to, aby pamięć o niej była systematycznie podtrzymywana – z recenzji prof. dr hab. Tomasza Kizwaltera, IH UW.

Książka wchodzi w skład serii książek popularno-naukowych, w których publikujemy ciekawe osiągnięcia w naukach humanistycznych, związane w jakiś sposób z Wilanowem.

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook