UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Niepublikowany do tej pory, dedykowany Janowi III rękopis wprowadza w świat barokowej symboliki, odzwierciedlając ideały XVII-wiecznej dewizy (devise), która była wykwitem kultury dworskiej, służyła autokreacji i zabawie, gloryfikacji osób i dzieł. Podstawowym motywem zbioru jest tarcza Janiny. Pochwała Najjaśniejszego i Niezwyciężonego króla Polski Jana III daje niepowtarzalną okazję do smakowania subtelności barokowej poezji penegirycznej, a ukryte w rysunkach Johanna Jakoba Rollosa koncepty niejednokrotnie zadziwią współczesnego czytelnika.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.

Portret królowej Ludwiki Marii ofiarowany Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Portret Ludwiki Marii Gonzagi dotychczas znajdujący się w Muzeum, kopia wg Justusa van Egmonta, Francja, XVIII w., Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie; fot. W. Holnicki

44_ludwika maria z wdzięcznym loczkiem.jpg