Kalendarium koncertów 2020
Starannie wyselekcjonowany materiał muzyczny, wybitni kompozytorzy i ich słynne dzieła, dawne instrumenty, utalentowani wykonawcy, niepowtarzalny klimat rezydencji wilanowskiej... Zapraszamy do wspólnego odkrywania uroków muzyki klasycznej!
- Fryderykowi urodzinowo | koncert kameralny | 23 lutego
- Triumf, chwała i sława – arcydzieła muzyki kameralnej | 14 marca
Fryderykowi urodzinowo | koncert kameralny | 23 lutego
aktualność
Zapraszamy na koncert kameralny z okazji 210. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina, jednego z najwybitniejszych kompozytorów romantycznych, a także jednego z najważniejszych polskich kompozytorów w historii.
Wykonawcy: Michał Karol Szymanowski – fortepian, Maciej Kułakowski – wiolonczela
W programie: Fryderyk Chopin
Program:
1. Introdukcja i Polonez C-dur na fortepian i wiolonczelę op. 3
2. Polonez fis-moll op. 44
3. Barkarola Fis-dur op. 60
4. Sonata g-moll na fortepian i wiolonczelę op. 65
I. Allegro moderato, Maestoso
II. Scherzo
III. Largo
IV. Finale, Allegro
_______________________________________________________
Termin: 23 lutego 2020 roku, godz. 17.00
Miejsce: Sala Biała, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Bilety do nabycia w kasach Warszawskiej Opery Kameralnej lub na godzinę przed koncertem w kasie muzeum
Fryderykowi urodzinowo | koncert kameralny | 23 lutego
aktualność
Zapraszamy na koncert kameralny z okazji 210. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina, jednego z najwybitniejszych kompozytorów romantycznych, a także jednego z najważniejszych polskich kompozytorów w historii.
Wykonawcy: Michał Karol Szymanowski – fortepian, Maciej Kułakowski – wiolonczela
W programie: Fryderyk Chopin
Program:
1. Introdukcja i Polonez C-dur na fortepian i wiolonczelę op. 3
2. Polonez fis-moll op. 44
3. Barkarola Fis-dur op. 60
4. Sonata g-moll na fortepian i wiolonczelę op. 65
I. Allegro moderato, Maestoso
II. Scherzo
III. Largo
IV. Finale, Allegro
_______________________________________________________
Termin: 23 lutego 2020 roku, godz. 17.00
Miejsce: Sala Biała, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Bilety do nabycia w kasach Warszawskiej Opery Kameralnej lub na godzinę przed koncertem w kasie muzeum
Triumf, chwała i sława – arcydzieła muzyki kameralnej | 14 marca
aktualność
14 marca 2020, godz. 17.00 | Ewolucja kwartetu – od baroku do romantyzmu
W programie: Adam Jarzębski, Georg Philipp Telemann, Joseph Haydn, Karol Kurpiński
Wykonawcy: Quartetto Nero w składzie: Agata Habera – skrzypce, Paulina Woś – skrzypce, Anna Wieczorek – altówka, Katarzyna Cichoń – wiolonczela
Kwartet smyczkowy to formacja o niezwykle bogatej historii. Jak kształtowała się jego idea na przestrzeni wieków? Czy kwartet smyczkowy istniał przed klasycyzmem? Zapraszamy na niezwykły koncert młodego kwartetu smyczkowego instrumentów historycznych Quartetto Nero, który odkryje przed Państwem nieznane oblicze tej formacji kameralnej. Zespół specjalizuje się w wykonawstwie muzyki z epoki baroku, klasycyzmu i wczesnego romantyzmu, a swoje intrygujące brzmienie zawdzięcza grze na oryginalnych instrumentach historycznych (lub ich kopiach), z użyciem strun jelitowych i specjalnych smyczków, odpowiednich do muzyki poszczególnych epok. W programie koncertu znajdą się zarówno utwory słynnych twórców dawnych czasów – Georga Philippa Telemanna i Josepha Haydna, jak i rzadziej wykonywane dzieła kompozytorów polskich – Adama Jarzębskiego i Karola Kurpińskiego. Ta muzyczna podróż od baroku do romantyzmu nie tylko zaprezentuje Państwu historię powstania kwartetu smyczkowego, ale będzie również okazją, aby doświadczyć niezwykłego brzmienia instrumentów sprzed kilkuset lat.
Szczegółowy program:
Adam Jarzębski (1590–1649) – Canzon terza
Georg Philipp Telemann (1681–1767) – Sonata a’4 A-dur TWV 40:200
Joseph Haydn (1732–1809) – Kwartet smyczkowy D-dur op. 20 nr 4
Karol Kurpiński (1785–1857) – Fantazja na kwartet smyczkowy
Kolejne koncerty z cyklu:
18 kwietnia 2020, godz. 19.00 | Koncert Finalistów Polskiego Konkursu Duetów
Laureaci II edycji Międzyuczelnianego Konkursu Kameralnego dla Duetów Instrumentalnych i Duetów Wokalnych
31 maja 2020, godz. 19.00 | Konwersacje kameralne
W programie: Astor Piazzolla, Béla Bartók, Manuel de Falla, Ignacy Zalewski
Wykonawcy: Justyna Baran – skrzypce, Klaudiusz Baran – akordeon
14 czerwca 2020, godz. 19.00 | Così fan tutte
W programie: inscenizowane fragmenty opery Wolfganga Amadeusa Mozarta
Wykonawcy: studenci i absolwenci UMFC, Beata Szebesczyk – fortepian, prof. Ryszard Cieśla – reżyseria
28 czerwca 2020, godz. 19.00 | Recital fortepianowy
W programie:: Fryderyk Chopin
Wykonawcy: pianista z polskiej ekipy konkursowej XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina
______________________________________________________________
Kierownictwo artystyczne cyklu: dr hab. Beata Szebesczyk
Bilety: 20 zł normalny, 10 zł ulgowy. Do nabycia w kasie muzeum lub online.
Polecane
O muzyce dawnej w Wilanowie
Muzyka od wieków towarzyszyła człowiekowi w różnych sferach życia – zarówno w pracy, zabawie, odpoczynku, jak i w rozmaitych obrzędach. …
Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery w Rzymie
Królowa Maria Kazimiera była osobą ze wszech miar niezwykłą; obdarzona nie tylko wybitną urodą, ale też nieprzeciętnym umysłem, miała ogromne ambicje polityczne i należała do grona sawantek. Była przy tym kobietą spełnioną, kochaną przez swego drugiego męża Jana Sobieskiego i czułą matką gromadki dzieci. Dr Aneta Markuszewska przedstawia jeszcze inne oblicze Marysieńki – wybitnej koneserki muzyki i mecenaski, która już jako królowa wdowa realizowała swoje estetyczne ambicje rezydując w Rzymie (1699–1714).
Kompozytorki i patronki muzyki w XVII i XVIII wieku. Wybrane portrety
Bohaterkami książki są wybrane kompozytorki i patronki muzyki w XVII i XVIII stuleciu. Łączyła je miłość do muzyki w czasach, gdy sztukę dźwięków zdominowali mężczyźni.
Obecny stan muzyki we Francji i Italii
„Muzyczne dzienniki” – jak zwykło się nazywać zapiski Charlesa Burneya z odbytych przez niego podróży, podjętych dla zebrania materiałów dla monumentalnej „Powszechnej historii muzyki” – wydane oryginalnie pod skromnym tytułem „Obecny stan muzyki we Francji i Italii”, stanowią jedno z najcenniejszych i najobszerniejszych źródeł wiedzy o kulturze muzycznej wkraczającej właśnie w okres klasycyzmu Europy.
Muzykując z synami
W XVII i XVIII w. nauka muzyki – gry na instrumentach i śpiewu – należała do kanonu dobrego wykształcenia warstwy …
Muzyka barokowa w Rzeczypospolitej
W dość powszechnie akceptowanej, choć oczywiście stanowiącej znaczne uproszczenie, opinii historyków różnych dziedzin sztuki reakcją na renesans, do którego rozkwitu …
Lekcja muzyki (Apollo, Pan i Marsjasz)
Nie mamy pewności, jak wyglądała pierwotna kompozycja obrazu, ponieważ w nieznanych okolicznościach wycięto ją w kształt owalu, a następnie dosztukowano …