UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Muzyczny Wehikuł | koncerty edukacyjne dla dzieci | 18 czerwca

aktualność

Muzyczny Wehikuł.jpg

Z myślą o najmłodszych melomanach i przyszłych koneserach sztuki Muzeum Pałacu w Wilanowie organizuje koncerty edukacyjne zatytułowane „Muzyczny wehikuł”. Spotkania odbywają się w niedzielne przedpołudnia, a ich celem jest zarówno przybliżenie muzyki okresu baroku, jak i zaprzyjaźnienie najmłodszych z rezydencją królewską, aby zachęcić ich do słuchania muzyki dawnej i częstego odwiedzania muzeum. 

„Muzyczny wehikuł” to połączenie koncertu z bajkami, opowieściami o dawnych instrumentach, tańcami, piosenkami oraz zagadkami muzycznymi. Brak sceny pozwala muzykom na wejście w interakcję z dziećmi. Przestrzeń pałacu, w której odbywać się będą spotkania, pozwoli na specjalną aranżację – wygodną i przyjazną dla młodych gości.

W niezwykłą podróż do barwnego świata dźwięków baroku zabierze uczestników Paula Szczepańska – edukatorka Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, a oprawę muzyczną zapewni Zespół Muzyki Dawnej SABIONETTA.

_____________________________________________________________________________

Kiedy: cztery niedziele: 28 maja, 4, 11, 18 czerwca 2017 r., godz. 11.00.
Gdzie: Sala Uczt (zbiórka o godz. 11.00 w szatni pałacowej)
Dla kogo:
dzieci w wieku 6–9 lat.
Czas trwania:
60 minut.
Bilety:
20 zł – opiekun, 15 zł – dziecko, do nabycia w kasach Muzeum Pałacu w Wilanowie
(liczba miejsc ograniczona).

_______________________________________________________________________

Więcej informacji udziela Biuro Rezerwacji:

Bilety można kupić:

_______________________________________________________________________ 

Harmonogram koncertów:

28 maja: Arie i kantaty z barokowej komnaty

Rysunek klawikordu z muzeum.jpg

Majowe spotkanie będzie okazją, aby poznać podstawowe formy muzyczne epoki baroku. Uczestnicy dowiedzą się, czym są koloratury oraz kantaty, usłyszą fragmenty opery barokowej, posłuchają ciekawych historii oraz pouczającej bajki La Fontaine’a. Na koniec zaproszeni zostaną do wspólnego śpiewu.

4 czerwca: Taneczne spotkanie u królewny Pupusieńki

Tańczył król Jan, tańczyła królowa Maria Kazimiera, tańczyli królewicze, a przede wszystkim tańczyła piękna córka królewska – Teresa Kunegunda, zwana pieszczotliwie Pupusieńką. Taniec to znana i lubiana rozrywka, która gościła również w pałacowych wnętrzach. Zapraszamy na drugi koncert, który będzie okazją do zapoznania się z tańcami dawnej epoki dworskiej oraz poznania podstawowych kroków tańca dworskiego.

11 czerwca: Wilanowskie Concertino

Podobne, a jednak inne. Jak wyglądały instrumenty w czasach Jana III? Co na nich grano i czemu miały służyć wykonywane przez artystów melodie? Zapraszamy na trzeci koncert, podczas którego poznamy barokowe instrumenty smyczkowe. Może w niektórych utworach uda się nam rozpoznać jakieś znane odgłosy?

18 czerwca: Jegomość klawesyn na gościnnych występach

Król jest jeden. A królem instrumentów epoki baroku był prawdopodobnie klawesyn. Czy to fortepian, czy organy? Ostatni koncert to prezentacja klawesynu, jego możliwości muzycznych i dźwiękonaśladowczych, ale również prezentacja twórczości najważniejszych kompozytorów baroku: J.S. Bacha, C. Monteverdiego, G.F. Haendla.

_______________________________________________________________________ 

Kontakt: Zofia Szlenkier
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
tel. 785 905 731
e-mail: zszlenkier[at]muzeum-wilanow.pl

_______________________________________________________________________ 

Warszawski zespół Sabionetta powstał w 2004 roku z inicjatywy fidelistki i skrzypaczki Agnieszki Obst-Chwały. Zespół Sabionetta prowadzi audycje edukacyjne, których celem jest popularyzacja polskiej muzyki dawnej, tańca i obyczajów.

Muzycy zespołu Sabionetta mają bogate doświadczenie w wykonywaniu muzyki dawnej. Są członkami Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków oraz jednymi z założycieli działającego przy SPAM Koła Muzyki Dawnej. Od 2012 roku działa Sabionetta Quartet, który wykonuje muzykę od wczesnego baroku do późnego klasycyzmu, bierze również udział w koncertach inspirowanych polskim folklorem. W październiku 2013 roku ukazała się pierwsza płyta zespołu pt. Podobieństwo żywota krześcijańskiego – XVI-wieczna muzyka polska, która została nominowana przez Akademię Fonograficzną do nagrody Fryderyk 2014.

Patronat medialny:

TVP ABC logo Dziecko w Warszawie logo

Współpraca redakcyjna:

Podziel się:
Wykop Facebook
44_maria klementyna sobieska pier leone ghezzi 1735.jpg

Muzykując z synami (artykuł, Silva Rerum)

W XVII i XVIII w. nauka muzyki – gry na instrumentach i śpiewu – należała do kanonu dobrego wykształcenia warstwy …

41_klawikord.jpg

Muzyka barokowa w Rzeczypospolitej (artykuł, Silva Rerum)

W dość powszechnie akceptowanej, choć oczywiście stanowiącej znaczne uproszczenie, opinii historyków różnych dziedzin sztuki reakcją na renesans, do którego rozkwitu …

Lekcja muzyki.jpg

Lekcja muzyki (Apollo, Pan i Marsjasz) (karta katalogowa kolekcji, Kolekcja)

Nie mamy pewności, jak wyglądała pierwotna kompozycja obrazu, ponieważ w nieznanych okolicznościach wycięto ją w kształt owalu, a następnie dosztukowano …

41_klawikord.jpg

Muzyka na europejskich dworach (artykuł)

Muzyka przenikała świat europejskich rezydencji królewskich. Odpowiednia oprawa muzyczna dodawała prestiżu i była integralnym elementem ceremoniału świąt, koronacji, ślubów, pochodów, …

44_gra w karty w dawnej polsce.jpg

Rozrywki „wielkiego warszawskiego świata” pod koniec XVIII wieku: taniec, muzyka, gra (artykuł, Silva Rerum)

Do najbardziej ulubionych rozrywek towarzystwa warszawskiego należały muzyka, taniec oraz gra, jakie umilały otwarte obiady, przyjęcia, bale czy maskarady. Według …

66_klawikord.jpg

Jak muzyka kameralna łagodziła w Wilanowie obyczaje (artykuł, Silva Rerum)

Jakub Sobieski, wysyłając w 1645 roku na zagraniczne studia swych nastoletnich synów, Marka i Jana, w ojcowskiej instrukcji zalecał potomkom: …