UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Wraz z twórcami z epok dawnych autor odkrywa uroki kobiecych piersi, zagląda pod odzież kąsanych przez pchły dziewcząt, interesuje się losem piesków pokojowych w buduarach, uczestniczy w pokazie anatomii, staje przed drzwiami sypialni kochanki i wsłuchuje się w staropolskie serenady. Zbierając swe studia z pogranicza historii kultury i literatury, Radosław Grześkowiak wyszperał z kart manuskryptów wiele mało znanych utworów. Pasja poznawcza, odkrywczość i talent interpretacyjny autora nie pozwalają tej książki odłożyć na półkę.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Portret Jana III Sobieskiego w zbroi

Sobiesciana

Portret Jana III Sobieskiego autorstwa anonimowego, zapewne niemieckiego, autora, wydany w Berlinie. Przedstawia monarchę w ujęciu 3/4 w lewo, w zbroi płytowej przepasanej szarfą. Na ramionach płaszcz podszyty futrem, spięty pod szyją broszą z kamieniami. Głowa odkryta, z włosami zaczesanymi do tyłu i podkręconymi wąsami.

U dołu kompozycji po lewej stronie sygnatura wydawcy: Lith. Inst. v. L. Sachse et C. Berlin. Pod kompozycją u dołu karty centralnie podpis minuskułą kursywną: Jan III Sobieski.

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook