UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Polski dwór królewski był jedną z wielu scen, na których rozgrywało się tzw. theatrum ceremoniale, gdzie za pomocą znaków wizualnych przekazywano informacje o przynależności społecznej i obowiązującej hierarchii. Dr Joanna Kodzik oparła swoją pracę na nowożytnych niemieckich pracach teoretycznych.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Projekt dekoracji utworu literackiego (?) z okazji elekcji Jana III Sobieskiego

Sobiesciana

Projekt o kolistym kształcie: dwie gałązki tworzą triumfalny wieniec, w którego wnętrzu ukazano podniesienie wodza na tarczy. Scena ta odbywa się na tle odległej twierdzy, którą można utożsamiać z Chocimiem. Zarówno dowódca, jak i trzej mężczyźni unoszący tarczę, mają na sobie kontusze, półzbroje i karabele. Zwycięski dowódca ukazany został w półpancerzu, z regimentem. Pod wieńcem napis: QVO VIRTVS ET AMOR (dokąd [prowadzi] cnota i miłość). Rysunek sygnowany w ligaturze HD.

Rysunek jest częścią zbioru Serenissimo Et Potentissimo Principi Ac Domino Ioanni Summas Propteratq[ue] Heroicas Virtutes Dei Hominumq[ue] Consensu Ad Regni Sarmatici Fastigium Delecto Inter Inaugurales Inclamationes Emblema Hoc […] Sacrat Godefr[idus] de Peschvitz.

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook