UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Rycerskie czyny i cnoty Jana III Sobieskiego znane były w całej Europie. Wizerunek Sobieskiego stał się podobnie rozpoznawalny, jak portrety papieża, cesarza czy króla Francji. Głównymi bohaterkami tej książki są graficzne tezy dedykowane Janowi III. Autorzy wielkoformatowych rycin akademickich połączyli wątki propagandy wizualnej z okresu przed- i powiedeńskiego z erudycyjną argumentacją naukową.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Projekt dekoracji utworu literackiego (?) z okazji elekcji Jana III Sobieskiego

Sobiesciana

Projekt o kolistym kształcie: dwie gałązki tworzą triumfalny wieniec, w którego wnętrzu ukazano podniesienie wodza na tarczy. Scena ta odbywa się na tle odległej twierdzy, którą można utożsamiać z Chocimiem. Zarówno dowódca, jak i trzej mężczyźni unoszący tarczę, mają na sobie kontusze, półzbroje i karabele. Zwycięski dowódca ukazany został w półpancerzu, z regimentem. Pod wieńcem napis: QVO VIRTVS ET AMOR (dokąd [prowadzi] cnota i miłość). Rysunek sygnowany w ligaturze HD.

Rysunek jest częścią zbioru Serenissimo Et Potentissimo Principi Ac Domino Ioanni Summas Propteratq[ue] Heroicas Virtutes Dei Hominumq[ue] Consensu Ad Regni Sarmatici Fastigium Delecto Inter Inaugurales Inclamationes Emblema Hoc […] Sacrat Godefr[idus] de Peschvitz.

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook