UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

26_sztuka-katalog biskwitów.jpg

Publikacja jest pierwszym opracowaniem muzealnej kolekcji dzieł sztuki ze specyficznego tworzywa ceramicznego - pozbawionej szkliwa porcelany. Prezentuje największy tego rodzaju zbiór w Polsce, zgromadzony w większości przez Stanisława Kostkę Potockiego, twórcę Muzeum Wilanowskiego i jego syna, Aleksandra.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Warszawskie Międzynarodowe Kursy Mistrzowskie im. Macieja Paderewskiego | koncert 20 sierpnia

aktualność

Jak co roku w sierpniu w Wilanowie spotkają się wybitni pedagodzy muzyczni – soliści i kameraliści oraz młodzi adepci sztuki muzycznej ze szkół i uczelni całego świata. Na ich koncerty zapraszamy 20 i 26 sierpnia!


kursy_mistrzowskie_plakat.jpg

MIEJSCE: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie | Sala Biała
WSTĘP: wolny, liczba miejsc ograniczona
TERMINY: 20 i 26 sierpnia, godz. 19.00 


WYKONAWCY:

20 sierpnia | Koncert galowy

Wojciech Świtała – fortepian, Tomasz Strahl – wiolonczela, Janusz Olejniczak – fortepian oraz Trio w składzie: Maria Peradzińska-Filip – flet, Marianna Żołnacz – flet, Agnieszka Przemyk-Bryła – fortepian

26 sierpnia | Koncert finałowy | najlepsi uczestnicy kursów


Warszawskie Międzynarodowe Kursy Mistrzowskie odbyły się po raz pierwszy w 2006 r. Ich inicjatorem i kierownikiem artystycznym był prof. Maciej Paderewski, wybitny pianista i kameralista, pedagog warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego i ZPSM nr 4. Po śmierci Profesora w 2010 r. kolejne edycje Kursów poświęcone zostały jego pamięci. Od 2013 r. kursy odbywają się w siedzibie Centrum Kultury Wilanów. W dotychczasowych 10 edycjach udział wzięło kilkuset młodych muzyków.

Klasy mistrzowskie poprowadzą pedagodzy polskich i zagranicznych uczelni muzycznych: prof. Katarzyna Popowa-Zydroń (fortepian), Janusz Olejniczak (fortepian), Wojciech Świtała (fortepian), Maja Nosowska (kameralistyka fortepianowa), Maria Peradzyńska-Filip (flet), Mariusz Patyra (skrzypce), Stefan Tarara (skrzypce), Tomasz Strahl (wiolonczela), Ewa Iżykowska-Lipińska (śpiew) i Włodzimierz Zalewski (śpiew).


Podziel się:
Wykop Facebook
41_klawikord.jpg

Muzyka barokowa w Rzeczypospolitej (artykuł, Silva Rerum)

W dość powszechnie akceptowanej, choć oczywiście stanowiącej znaczne uproszczenie, opinii historyków różnych dziedzin sztuki reakcją na renesans, do którego rozkwitu …

Lekcja muzyki.jpg

Lekcja muzyki (Apollo, Pan i Marsjasz) (karta katalogowa kolekcji, Kolekcja)

Nie mamy pewności, jak wyglądała pierwotna kompozycja obrazu, ponieważ w nieznanych okolicznościach wycięto ją w kształt owalu, a następnie dosztukowano …

66_klawikord.jpg

Jak muzyka kameralna łagodziła w Wilanowie obyczaje (artykuł, Silva Rerum)

Jakub Sobieski, wysyłając w 1645 roku na zagraniczne studia swych nastoletnich synów, Marka i Jana, w ojcowskiej instrukcji zalecał potomkom: …

Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery w Rzymie_okładka.jpg

Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery w Rzymie (artykuł)

Królowa Maria Kazimiera była osobą ze wszech miar niezwykłą; obdarzona nie tylko wybitną urodą, ale też nieprzeciętnym umysłem, miała ogromne ambicje polityczne i należała do grona sawantek. Była przy tym kobietą spełnioną, kochaną przez swego drugiego męża Jana Sobieskiego i czułą matką gromadki dzieci. Dr Aneta Markuszewska przedstawia jeszcze inne oblicze Marysieńki – wybitnej koneserki muzyki i mecenaski, która już jako królowa wdowa realizowała swoje estetyczne ambicje rezydując w Rzymie (1699–1714).