Szkolenie rozwija wiedzę o potrzebach różnych grup zwiedzających i możliwościach odpowiadania na ich oczekiwania (np. seniorów, dzieci, gości z niepełnosprawnościami, osób z różnych kręgów kulturowych, znanych osobistości, dziennikarzy).
Czas szkolenia: jeden dzień, ok. 7 godzin + 1 godz. na egzamin
Cele szkolenia:
- Podnoszenie kompetencji uczestników w zakresie kontaktu i pomocy gościom instytucji kultury z uwzględnieniem ich różnorodnych potrzeb.
- Wyróżnianie grup zwiedzających i określanie ich potrzeb: osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy, dzieci i młodzieży, osoby z innych krajów i kręgów kulturowych, znane osobistości i dziennikarze.
- Doświadczenie przez uczestników ograniczeń, jakie napotykają w muzeum różne grupy zwiedzających.
- Wypracowanie sposobów i umiejętności profesjonalnego kontaktu i pomocy zwiedzającym z różnymi potrzebami.
Zawartość merytoryczna:
- Różne grupy gości ze specjalnymi potrzebami.
- Zmiana podejścia do różnych grup osób niepełnosprawnych.
- Pierwszy kontakt i właściwe zachowanie w stosunku do osób niepełnosprawnych.
- Potrzeby poszczególnych grup.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi modułami szkoleniowymi, dostępnymi w ramach programu ECHOCAST.
kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl