Sprawne działanie instytucji kultury, realizacja przedsięwzięć wystawienniczych, wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych wymaga zaangażowania wielu osób i ich współdziałania. Umiejętność współpracy stanowi w tym kontekście kompetencję kluczową. Co ciekawe, umiejętność tę można trenować i rozwijać, co umożliwia nowy moduł szkoleniowy.
Cel szkolenia: wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności dotyczące budowania kultury współpracy w relacjach zawodowych.
Czas szkolenia: 1 dzień
Zakres szkolenia:
- współzależność jako podstawowa przesłanka do współpracy;
- prawo relacji społecznych Deutscha;
- cechy kultury opartej na współpracy i rywalizacji;
- od czego zależy jakość współpracy;
- trzy aspekty kompetencji – wiedza, postawy i umiejętności.
W efekcie szkolenia uczestnicy:
- nauczą się traktować współpracę jako kompetencję, którą można rozwijać poprzez poszerzanie wiedzy, wzmacnianie określonych postaw i trenowanie umiejętności;
- zrozumieją, jakie cechy środowiska zawodowego sprzyjają współpracy, a jakie do niej zniechęcają;
- dowiedzą się, co motywuje ludzi do współpracy i jakie umiejętności są kluczowe dla konstruktywnej współpracy;
- rozpoznają u siebie i w swoim bezpośrednim otoczeniu zawodowym czynniki wspierające współpracę;
- zaplanują osobiste działania rozwojowe w kierunku wzmacniania kompetencji współpracy.
Dla kogo: pracownicy instytucji kultury
Autor modułu: Mariusz Turek – psycholog, absolwent Podyplomowego Studium Coachingu przy Laboratorium Psychoedukacji i Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Specjalizuje się w takich obszarach jak: komunikacja interpersonalna, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, umiejętności trenerskie, współpraca w zespole, zarządzanie i przywództwo, coaching.
Konsultacje merytoryczne: Katarzyna Liwak-Rybak