© Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
   |   03.10.2024

Palace Thinker | zajęcia z aplikacją dla młodzieży

Przemyśl pałac raz jeszcze! Zapraszamy na zwiedzanie pałacu z aplikacją zaprojektowaną przez międzynarodowy zespół muzealników. Czy taka formuła zaoferuje nowe wyzwania i możliwości? Przekonajcie się sami!

Aplikację „Palace Thinker” opracowali pracownicy Muzeum Pałacu w Wilanowie oraz Parques de Sintra (Portugalia), by zachęcić młodzież do nowego spojrzenia na dziedzictwo kulturowe. Podczas zajęć z wykorzystaniem aplikacji będziemy ćwiczyć umiejętności krytycznego myślenia, budować pracę w grupie i rozwijać twórcze podejście do rozumienia dziedzictwa. Liczymy też, że zaplanowane przez nas aktywności skłonią młodzież do refleksji nad zagadnieniami dotyczącymi historii rezydencji. Po każdym zadaniu postawimy pytanie otwarte, by zachęcić do dyskusji na dany temat – wcale nieoczywisty, czasem nieco problematyczny. Nie dajmy się zamknąć w schematach myślenia o historii, sztuce i kulturze – przemyślmy i przeżyjmy pałac raz jeszcze!

Zapraszamy uczniów i uczennice klas VI–VIII szkół podstawowych oraz klas I–III szkół ponadpodstawowych.

Aplikację dopełnia zamieszczony na stronie muzeum „Krytyczny przewodnik” przeznaczony do samodzielnego zwiedzania wnętrz pałacu.

Pobierz „Krytyczny przewodnik”.

Zajęcia odbywają się w pałacu z wykorzystaniem tabletów. Scenariusz zajęć z aplikacją „Palace Thinker” powstał w ramach projektu „Between Mnemosyne and Terpsychore”.

Bilety: 1 zł

Rezerwacja:

  • tel.: (+48) 22 5442 850 lub (+48) 798 290 977 (pon.–pt., godz. 9.00–16.00)
  • mejl: bilety@muzeum-wilanow.pl

Realizację zajęć dofinansowano w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach zadania Odporność i konkurencyjność gospodarki, inwestycja A2.5.1; Program wspierania działalności i podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.