© Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
   |   11.04.2023

Szkolenie ECHOCAST „Otwarte Muzeum” | zgłoszenia do 7 października

Serdecznie zapraszamy na ogólnodostępne i bezpłatne szkolenie ECHOCAST „Otwarte Muzeum”. To doskonała szansa na zwiększenie kompetencji międzykulturowych pracowników oraz rozwój w zakresie obsługi gości z innych kręgów kulturowych. Spotkanie jest certyfikowane.

Szkolenie prowadzi Dominika Cieślikowska – autorka modułu, psycholożka i trenerka antydyskryminacyjna. 



Dla kogo: pracownicy instytucji kultury mający bezpośredni kontakt ze zwiedzającymi

Kiedy: 15 października 2024 r., godz. 9.00–17.00

Gdzie: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Koszt: bezpłatne

Zgłoszenia: formularz zgłoszeniowy należy przesłać do 7 października na adres echocast@muzeum-wilanow.pl

O szkoleniu

Szkolenie służy podniesieniu jakości obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury. Rozwija kompetencje międzykulturowe i pozwala lepiej zrozumieć wpływ kultury na zachowanie gościa i pracownika. W trakcie szkolenia będziemy ćwiczyć zachowania budujące i usprawniające komunikację z przedstawicielami innych kultur.

Cel główny:

  • Rozwinięcie kompetencji podnoszących jakość obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury.

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:

  • lepiej rozumieć wpływ kultury na zachowania i sytuacje zawodowe związane z obsługą gości międzynarodowych i/lub współpracą z obcokrajowcami;
  • wchodzić w efektywniejsze kontakty i budować pozytywne relacje z gośćmi międzynarodowymi poprzez większą świadomość i wiedzę na temat zasad i norm kierujących zachowaniami ludzi z różnych kultur;
  • pewniej i sprawniej komunikować się z międzynarodowymi klientami lub współpracownikami.

Zawartość merytoryczna:

  • dynamika relacji międzykulturowych,
  • definicja kompetencji międzykulturowej w praktyce,
  • wpływ kultury na codzienne zachowania,
  • analiza międzykulturowych incydentów krytycznych,
  • porównywanie kultur.

O prowadzącej

Dominika Cieślikowska – psycholożka międzykulturowa, certyfikowana trenerka i superwizorka umiejętności międzykulturowych, antydyskryminacyjnych i genderowych. Uczestniczy i współorganizuje krajowe i międzynarodowe przedsięwzięcia (szkolenia, webinaria, projekty badawcze, konferencje, publikacje) promujące kompetencje międzykulturowe, dialog między kulturami i zarządzanie różnorodnością.

Ukończyła szkołę treningu psychologicznego Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej Intra i Szkołę facylitacji społecznej na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji – poziom zaawansowany Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej, a także inne kursy trenerskie. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi.

Współautorka, autorka i redaktorka ponad 50 publikacji z dziedziny wielokulturowości, edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego. Zaangażowana w badanie Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej „Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona. O dyskryminacji w szkole” i upowszechnianie jego wyników.

Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną. 

Promuje metody dramy w edukacji antydyskryminacyjnej – uczy ich innych, opisuje je w publikacjach oraz stosuje je we własnym warsztacie.

Od ponad 10 lat związana z branżą muzealniczą.

W wolnych chwilach podróżuje bliżej lub dalej albo siada na trawie i rozgląda się. Lubi wykonać prace ręczne (pokleić, pomalować, wyciąć) na przykład kukiełki, marionetki, pacynki lub inne rekwizyty do teatrzyków odgrywanych ze swoją córką. Zafascynowanie Japonią i Chinami przekłada na wspólne tworzenie kolejnych scenariuszy bajek do teatru kamishibai i teatru cieni. Pasjami układa puzzle, szczególnie o tematyce wielokulturowej.