Tableau z portretami obrońców Wiednia (Grafika, portret)
- Autor: Thomas Hirschmann
- Według obrazu:
- Wydanie pierwsze: Relation von der Victoria der Christen so sie bey Entsatz der Stadt Wien...
- Czas powstania: 1683
- Wydawca:
- Miejsce wydania:
- Materiał/Technika: miedzioryt, akwaforta
- Wydanie kolejne:
Summarische Relation, was sich in wahrender Belagerung der Stadt Wien... (1683, Norymberga, Lipsk)
Breviarium historiae Turcicae, exhibens vitas Imperatorum omnium... (Hamburg, Hanower, 1684)
Curiose Continuation oder Fortsetzung der Hungarisch-Turkischen Chronick... (1686, )
Taglich Schau-Platz der Zeit... (1700, 1728, Lipsk)
Taglich Schau-Platz der Zeit... (1700, 1728, Lipsk) - Przedstawiona osoba: Jan III Sobieski, Leopold I Habsburg, Maksymilian II Emanuel, Karol V Lotaryński, Jan Jerzy III Wettyn, Jerzy Fryderyk książę Waldeck, Chrystian Ernest von Brandenburg-Bayeruth, Ernest Rüdiger von Starhemberg
- Instytucja przechowująca: Biblioteka Narodowa w Warszawie
- Miejsce przechowywania: Warszawa
- Państwo: Polska
- Wymiary: 340 x 258 mm (kompozycja, odbitka obcięta)
- Numer inwentarza: XVII.3.5691 adl.
- Inne egzemplarze:
Biblioteka Kórnicka PAN, Kórnik, Polska, portret
Biblioteka Narodowa w Warszawie, Warszawa, Polska, portret
Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, Warszawa, Polska, portret
Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa, Polska, portret
Osiem portretów obrońców Wiednia w popiersiach i zamkniętych w owalne medaliony z motywem laurowej wici przeplecionej wstęgami, zaopatrzone w napisy objaśniające.Wizerunki, zgromadzone w trzech rzędach, umieszczono na tle plątaniny gałęzi laurowych i palmowych; wieńczy ją dwugłowy Orzeł Habsburgów z gałązkami lauru w dziobach, trzymający w szponach środkowy medalion z wizerunkiem cesarza. W górnym rzędzie podobizny: Jana III Sobieskiego, cesarza Leopolda I Habsburga, Maksymiliana II Emanuela elektora bawarskiego; w środkowym - księcia Karola V Lotaryńskiego, Jana Jerzego III elektora saskiego, Georga Friedricha von Waldeck; w dolnym - Christiana Ernesta margrabiego Bayeruth i Ernesta Rüdigera von Starhemberga.
Fakt aż pięciokrotnego wykorzystania tego sztychu świadczy o jego popularności.