PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska
nieslyszacy
PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska

Early Music Day – Dzień Muzyki Dawnej 2021

Early music day.png

Wraz z Siecią Europejskiej Muzyki Dawnej (REMA), Siecią Europejskich Rezydencji Królewskich (ARRE) oraz wszystkimi miłośnikami muzyki dawnej na całym świecie 21 marca 2021 roku świętowaliśmy Dzień Muzyki Dawnej.

Z tej okazji na stronie muzeum na Facebooku przypomnieliśmy dwa wspaniałe koncerty, które nagrane zostały w Sali Białej pałacu wilanowskiego w grudniu 2020 r. Zachęcaliśmy też do czytania w muzealnym Pasażu Wiedzy o muzyce, która była ważna zarówno dla króla Jana III, założyciela rezydencji w Wilanowie, jak i dla innych mieszkańców tego miejsca

Listę wydarzeń na całym świecie z okazji Dnia Muzyki Dawnej można nadal znaleźć na stronie REMA.

Quartetto Nero – „Ewolucja kwartetu – od baroku do romantyzmu”

Wykonawczynie:
Agata Habera – skrzypce, Paulina Woś – skrzypce, Anna Wieczorek – altówka, Katarzyna Cichoń – wiolonczela

Program:
Johann Sebastian Bach, Die Kunst der Fuge BWV 1080, Contrapunctus I; Alessandro Scarlatti, Sonata Quarta a quattro, Largo, Grave, Allegro, Minuet; Joseph Haydn, Kwartet smyczkowy D-dur op. 20 nr 4, Allegro di molto, Un poco Adagio e Affettuoso, Minuetto alla Zingarese, Presto e scherzando; Karol Kurpiński, Fantazja na kwartet smyczkowy

Termin i miejsce: 20 marca, godz. 18.00, strona muzeum na Facebooku

Il Tempo – „Wokół artystów dworu królewskiego XVII wieku”

Wykonawcy:
Zespół IL Tempo w składzie: Agata Sapiecha – skrzypce, kierownictwo artystyczne, Judyta Tupczyńska – skrzypce, Marcin Zalewski – viola da gamba, Marco Vitale – klawesyn.

Program:
Kaspar Förster junior, Sonata ex G KBPJ 38; Giovanni Battista Fontana, Sonata Ottava na dwoje skrzypiec i basso continuo; Aldebrando Subissati, Sonata XV in a, Sonata XII – Crucis vox (na 4.X – św. Franciszka) in F ze zbioru Sonate per violino solo e basso continuo; Arcangelo Corelli, Sonata nr 9 op. 1, G-dur; Marco Uccellini, Aria Nona Maritati insieme la Gallina e il Cucco anno un bel concerto; Heinrich Ignaz Franz von Biber, Sonata I in D Vestiva i colli… motywy (parodie) palestrinowskiego madrygału w XVII w.; Giovanni Pierluigi da Palestrina, Il desiderio; Adam Jarzebski, Cantate Domino, Prima Pars – concerto a due
Andrzej Rohaczewski, Canzon à 4 in D minor (ok. 1620, Tabulatura Pelplinska, vol. IV); Henry Purcell, VII Sonata in E minor, Z.796 z „Sonnata’s of III Parts”, 1683; Dietrich Buxtehude, Praeludium
Kaspar Förster junior, Sonata „La Sidon“ (ca 1660) KBPJ 41.

Termin i miejsce: 21 marca, godz. 18.00, strona muzeum na Facebooku

2021-03-14
41_klawikord.jpg

Muzyka barokowa w Rzeczypospolitej

W dość powszechnie akceptowanej, choć oczywiście stanowiącej znaczne uproszczenie, opinii historyków różnych dziedzin sztuki reakcją na renesans, do którego rozkwitu …

44_zdrowie i niezdrowie marysieńki.jpg

Muzyczny mecenat Marii Kazimiery Sobieskiej w Rzymie

23 marca 1699 roku po ponad półrocznej podróży z Polski, Maria Kazimiera Sobieska, królowa-wdowa, dotarła do Rzymu. Zaproszona przez papieża, …

46_arre-logo.jpg

Sieć Europejskich Rezydencji Królewskich (ARRE)

Od czerwca 2006 r. Muzeum Pałacu w Wilanowie jest członkiem Association des Résidences Royales Européennes (ARRE), organizacji znanej obecnie jako …

Izabela z Flemingów Czartoryska

Muzyczne refleksje i doświadczenia kobiet w Rzeczpospolitej Obojga Narodów w XVII i XVIII w.

W I księdze Dworzanina (Wenecja 1528) Baldassare Castiglione poświęcił wiele miejsca obecności muzyki na dworach, zauważając silne związki tej sztuki …

66_klawikord.jpg

Jak muzyka kameralna łagodziła w Wilanowie obyczaje

Jakub Sobieski, wysyłając w 1645 roku na zagraniczne studia swych nastoletnich synów, Marka i Jana, w ojcowskiej instrukcji zalecał potomkom: …

55_teresa kunegunda w wenecji.jpg

Teresa Kunegunda Sobieska i jej weneccy muzycy

Teresa Kunegunda Sobieska chętnie bywała na spektaklach operowych wystawianych w weneckich teatrach, słuchała też koncertów wykonywanych przez utalentowane dziewczęta w …

Tomasz Zamoyski

Lutnia, flet czy wiola? Muzyczna edukacja w czasie grand tour

W okresie baroku młodzi szlachcice i magnaci po ukończeniu edukacji w krajowych szkołach i kolegiach wyruszali w grand tour, edukacyjny …

Brockhaus_and_Efron_Encyclopedic_Dictionary_b5_089-1.jpg

Bandurzysta króla jegomości. Rzecz o Wesołowskim

Spośród muzyków zatrudnionych na dworze Jana III Sobieskiego królewskim faworytem był zdecydowanie Ukrainiec Wesołowski. W diariuszu Kazimierza Sarneckiego z ostatnich …

Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Muzeum w Internecie

Organizator

Partnerzy

Sponsorzy

Idea & Design
Copyright © Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie internetowej oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych Użytkowników. Pliki cookies mogą Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptują Państwo stosowanie plików cookies. Potwierdzam, że aktualne ustawienia mojej przeglądarki są zgodne z moimi preferencjami w zakresie stosowania plików cookies. Celem uzyskania pełnej wiedzy i komfortu w odniesieniu do używania przez nas plików cookies prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności.

✓ Rozumiem