Przedstawiamy listę projektów, które otrzymały dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
Sekretne życie obrazów w pałacu w Wilanowie
Koncert – wystawa multimedialna obrazów barokowych, w tym dzieł z kolekcji Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie to innowacyjna forma poznawania muzealnych zbiorów poprzez muzykę i inscenizację. To wielozmysłowe doświadczenie łączy historię i nowe technologie, przyciągając odbiorców i wzbogacając program kulturalny Muzeum o interdyscyplinarne działania. Projekt ma charakter edukacyjny – zakłada otwarte próby oraz hybrydową formę, z inscenizacjami zarejestrowanymi i udostępnionymi online. Celem jest nowatorska prezentacja zbiorów dzięki wykorzystaniu nowych technologii.
Wilanowskie menu
Projekt społeczny mający na celu zorganizowanie lokalnej grupy miłośników historii i kulinariów. Uczestnicy będą przepisywać i analizować menu dawnych właścicieli Pałacu w Wilanowie, m.in. rodziny Potockich. Opiekunem projektu jest prof. Jarosław Dumanowski, który wprowadzi uczestników w tajniki „czytania” historycznych jadłospisów. Dokumenty te wspólnie poddamy transkrypcji i analizie, zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. Ważnym elementem będą warsztaty kulinarne, podczas których odtworzymy przepisy zgodne z historycznymi recepturami. To wyjątkowa okazja do dosłownego „smakowania” historii!
Współczesna ilustracja botaniczna – interdyscyplinarny katalog cyfrowy
Wilanowskie Florilegium to projekt na styku botaniki i sztuki. Wybrane rośliny – dęby, cytrusy, ziemniaki, begonie, jabłonie, strelicje – zaprezentujemy w różnych kontekstach: zarówno przyrodniczym, jak i symbolicznym, ekonomicznym i historii miejsca. Podsumowaniem projektu będzie katalog składający się z monograficznych opracowań roślin, ze współczesnymi ilustracjami botanicznymi powstałymi w trakcie warsztatów, z tekstami specjalistów z różnych dziedzin i dźwiękami roślin nagranymi w wilanowskich ogrodach.
eduECHOCAST – materiały szkoleniowe online
Celem projektu jest udostępnienie trenerom oraz osobom biorącym udział w szkoleniach w ramach programu ECHOCAST stałego dostępu do najnowszej wiedzy z zakresu tematów prowadzonych szkoleń. Materiały będą przygotowane w formie nagrań video, a ich zawartość merytoryczna związana będzie z poszerzeniem wiedzy odbiorców z zakresu poruszanych na szkoleniach tematów, głównie z zakresu skutecznych metod komunikacji oraz pracy z gośćmi z różnych stref kulturowych.
Palace Thinker - realizacja interaktywnych zajęć edukacyjnych dla grup
W ramach zadania zaplanowano wdrożenie działania aplikacji ("Palace Thinker") opracowanej z Pałacem w Sintrze oraz realizacja formy pilotażowych zajęć dla grup młodzieży z jej wykorzystaniem. Przedsięwzięcie jest projektem edukacyjnym, który ma na celu pobudzanie kreatywności oraz krytycznego spojrzenia na dziedzictwo kulturowe Pałacu w Wilanowie i jego otoczenia - historycznego parku i ogrodu. Aplikacja zakłada nowoczesną i multimedialną formułę zwiedzania grupowego (stawia pytania, inspiruje, zachęca do samodzielnego poszukiwania odpowiedzi i kontestowania). Moderatorami zajęć, autorami scenariusza i koncepcji wykorzystania aplikacji w przestrzeni są pracownicy Muzeum - edukatorzy muzealni. Uzupełnieniem aplikacji jest zamieszczony na stronie internetowej muzeum „Krytyczny przewodnik” przeznaczony do samodzielnego zwiedzania wnętrz pałacu.
Projekty objęte wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach zadania Odporność i konkurencyjność gospodarki, inwestycja A2.5.1; Program wspierania działalności i podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.