Palace Thinker | zajęcia z aplikacją dla młodzieży
Przemyśl pałac raz jeszcze! W 2024 zaprosiliśmy młodzież do odkrywania pałacu z aplikacją zaprojektowaną przez międzynarodowy zespół muzealników. Czy taka formuła zapewniła nowe spojrzenie na zwiedzanie wnętrz pałacu i jego otoczenia?
Aplikację „Palace Thinker” opracowali pracownicy Muzeum Pałacu w Wilanowie oraz Parques de Sintra (Portugalia), by zachęcić młodzież do nowego spojrzenia na dziedzictwo kulturowe. Podczas zajęć z wykorzystaniem aplikacji ćwiczymy umiejętności krytycznego myślenia, budujemy pracę w grupie i rozwijamy twórcze podejście do rozumienia dziedzictwa. Liczymy też, że zaplanowane przez nas aktywności skłonią młodzież do refleksji nad zagadnieniami dotyczącymi historii rezydencji. Po każdym zadaniu stawiamy pytanie otwarte, by zachęcić do dyskusji na dany temat – wcale nieoczywisty, czasem nieco problematyczny. Nie dajmy się zamknąć w schematach myślenia o historii, sztuce i kulturze – przemyślmy i przeżyjmy pałac raz jeszcze!
Do udziału w projekcie zaprosiliśmy uczniów szkól podstawowych i ponadpodstawowych. Łącznie zrealizowaliśmy 40 zajęć pilotażowych w formule warsztatowej, otwartej na pytania, uwzględniającej wątpliwości naszych gości i skłaniającej do dyskusji.
Jak oceniano zajęcia? Oto niektóre z opinii:
- „Świetne, charyzmatyczne zajęcia”,
- „Wiedza i prowadzenie zajęć na najwyższym poziomie!”,
- „Gratulujemy i dziękujemy!”.
Dziękujemy za te opinie i obiecujemy, że zajęcia wejdą do naszej stałej oferty warsztatowej już w najbliższym roku.
Aplikację dopełnia zamieszczony na stronie muzeum „Krytyczny przewodnik” przeznaczony do samodzielnego zwiedzania wnętrz pałacu.
Zajęcia odbywają się w pałacu z wykorzystaniem tabletów.
Realizację zajęć dofinansowano w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach zadania Odporność i konkurencyjność gospodarki, inwestycja A2.5.1; Program wspierania działalności i podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.
Polecane
„Between Mnemosyne and Terpsychore” | nowy projekt europejski | taniec współczesny, dziedzictwo i rozszerzona rzeczywistość
W wilanowskim muzeum realizujemy europejski projekt „Between Mnemosyne and Terpsychore”, który łączy miejsca dziedzictwa europejskiego, współczesny taniec oraz edukację młodzieży. …
Pałac Sintra – lider projektu „Between Mnemosyne and Terpsychore”
Projekt „Between Mnemosyne and Terpsychore”, łączący miejsca dziedzictwa europejskiego, współczesny taniec z edukacją młodzieży, realizujemy w doborowym towarzystwie. Liderem projektu …
Krytyczny przewodnik | inspirujący towarzysz zwiedzania
Oddajemy w Wasze ręcę publikację, która powstała w ramach projektu „Between Mnemosyne and Terpsychore”. Nad przygotowaniem Krytycznego przewodnika po Muzeum …