PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska
nieslyszacy
PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska

Palace Thinker | zajęcia z aplikacją dla młodzieży

palace thinker.jpg

Przemyśl pałac raz jeszcze! W 2024 zaprosiliśmy młodzież do odkrywania pałacu z aplikacją zaprojektowaną przez międzynarodowy zespół muzealników. Czy taka formuła zapewniła nowe spojrzenie na zwiedzanie wnętrz pałacu i jego otoczenia?

Aplikację „Palace Thinker” opracowali pracownicy Muzeum Pałacu w Wilanowie oraz Parques de Sintra (Portugalia), by zachęcić młodzież do nowego spojrzenia na dziedzictwo kulturowe. Podczas zajęć z wykorzystaniem aplikacji ćwiczymy umiejętności krytycznego myślenia, budujemy pracę w grupie i rozwijamy twórcze podejście do rozumienia dziedzictwa. Liczymy też, że zaplanowane przez nas aktywności skłonią młodzież do refleksji nad zagadnieniami dotyczącymi historii rezydencji. Po każdym zadaniu stawiamy pytanie otwarte, by zachęcić do dyskusji na dany temat – wcale nieoczywisty, czasem nieco problematyczny. Nie dajmy się zamknąć w schematach myślenia o historii, sztuce i kulturze – przemyślmy i przeżyjmy pałac raz jeszcze!

Do udziału w projekcie zaprosiliśmy uczniów szkól podstawowych i ponadpodstawowych. Łącznie zrealizowaliśmy 40 zajęć pilotażowych w formule warsztatowej, otwartej na pytania, uwzględniającej wątpliwości naszych gości i skłaniającej do dyskusji.

Jak oceniano zajęcia? Oto niektóre z opinii:

  • „Świetne, charyzmatyczne zajęcia”,
  • „Wiedza i prowadzenie zajęć na najwyższym poziomie!”,
  • „Gratulujemy i dziękujemy!”.

Dziękujemy za te opinie i obiecujemy, że zajęcia wejdą do naszej stałej oferty warsztatowej już w najbliższym roku.

Aplikację dopełnia zamieszczony na stronie muzeum „Krytyczny przewodnik” przeznaczony do samodzielnego zwiedzania wnętrz pałacu.

Pobierz „Krytyczny przewodnik”.

Zajęcia odbywają się w pałacu z wykorzystaniem tabletów. 

Realizację zajęć dofinansowano w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach zadania Odporność i konkurencyjność gospodarki, inwestycja A2.5.1; Program wspierania działalności i podmiotów sektora kultury i przemysłów kreatywnych na rzecz stymulowania ich rozwoju.


2024-10-03
pałac, impresja, lustro, wrażenie.jpg

„Between Mnemosyne and Terpsychore” | nowy projekt europejski | taniec współczesny, dziedzictwo i rozszerzona rzeczywistość

W wilanowskim muzeum realizujemy europejski projekt „Between Mnemosyne and Terpsychore”, który łączy miejsca dziedzictwa europejskiego, współczesny taniec oraz edukację młodzieży. …

Palacio_Nacional_de_Sintra_creditos_PSML_Luis_Duarte.jpg

Pałac Sintra – lider projektu „Between Mnemosyne and Terpsychore”

Projekt „Between Mnemosyne and Terpsychore”, łączący miejsca dziedzictwa europejskiego, współczesny taniec z edukacją młodzieży, realizujemy w doborowym towarzystwie. Liderem projektu …

Krytyczny przewodnik, okładka.png

Krytyczny przewodnik | inspirujący towarzysz zwiedzania

Oddajemy w Wasze ręcę publikację, która powstała w ramach projektu „Between Mnemosyne and Terpsychore”. Nad przygotowaniem Krytycznego przewodnika po Muzeum …

Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Muzeum w Internecie

Organizator

Partnerzy

Sponsorzy

Idea & Design
Copyright © Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie internetowej oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych Użytkowników. Pliki cookies mogą Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptują Państwo stosowanie plików cookies. Potwierdzam, że aktualne ustawienia mojej przeglądarki są zgodne z moimi preferencjami w zakresie stosowania plików cookies. Celem uzyskania pełnej wiedzy i komfortu w odniesieniu do używania przez nas plików cookies prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności.

✓ Rozumiem