nieslyszacy WCAG 2.0WCAG 2.0

Tematy

To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


„A co to? A kto to?” – warsztaty dla rodzin z dziećmi ze spektrum autyzmu (7–10 lat) | 22 kwietnia

aktualność

wizyta u królowej, fot. R. Pudło.jpg

Gdy pałacowe wnętrza są takie wieeelkie i w niczym nie przypominają pomieszczeń, w jakich przebywamy na co dzień. Gdy z obrazów wszędzie patrzą na nas poważne twarze w dziwnych strojach. Gdy nie wolno niczego dotknąć, głośno rozmawiać ani się śmiać… to właściwie po co do takiego miejsca mają chodzić dzieci?

Serdecznie zapraszamy rodziny z dziećmi (7–10 lat) ze spektrum autyzmu na cykl warsztatów rodzinnych, aby przekonać się, że warto poznawać to, co nieznane, a minione wydarzenia i obyczaje wcale nie muszą być nam takie obce i odległe oraz że naprawdę warto zadawać pytania i poszukiwać odpowiedzi.

W trakcie 10 comiesięcznych spotkań będziemy poznawać życie w królewskim pałacu, uchylimy rąbka tajemnicy ze świata, który przeminął, wydaje się dziwny, mimo to w wielu obszarach nadal jest nam bardzo bliski.

Każde spotkanie będzie poświęcone innemu tematowi.

Oprócz licznych zabaw, zagadek, gier i prac manualnych dodatkową atrakcją będzie możliwość wykonania własnego przewodnika po pałacu. Aby dzieci nie zapomniały o tym, co zobaczą i usłyszą podczas naszych spotkań, aby mogły opowiedzieć o tym miejscu innym osobom, zaprosimy je do zrobienia przewodnika po pałacu.

Każdy zrobi go w taki sposób, jaki uzna za najciekawszy i najładniejszy. O wrażeniach i mieszkańcach pałacu opowiecie w taki sposób, jaki będzie dla Was najwygodniejszy i najpiękniejszy. Mogą to być tylko obrazki, rysunki, słowa czy zdjęcia, ale będzie można też połączyć wybrane elementy. Dzięki temu powstanie Wasza opowieść o pałacu.

___________________________________________________________________________________ 

Harmonogram spotkań:

  • 8 kwietnia, godz. 14.30-16.00 „Wizyta u króla”
  • 22 kwietnia, godz. 10.00-12.00 „Korona dla królowej”
  • 20 maja, godz. 10.00-12.00 „Podróże w karecie”
  • 24 czerwca, godz. 10.00-12.00 „Raz, dwa, trzy, w górę patrzysz ty!”
  • 22 lipca, godz. 10.00-12.00 „Guzikozwierzaki”
  • 26 sierpnia, godz. 10.00-12.00 „Królewskie zabawy w królewskich ogrodach”
  • 23 września, godz. 10.00-12.00 „Codzienne niecodzienne stroje”
  • 21 października, godz. 10.00-12.00 „W staropolskiej kuchni”
  • 25 listopada, godz. 10.00-12.00 „Niecodzienne zabawki ”
  • 9 grudnia, godz. 10.00-12.00 „Pierwsza gwiazdka”

___________________________________________________________________________________

wizyta u króla, fot. R. Pudło.jpg

Każde spotkanie będzie przebiegało według następującego schematu:

1. Powitanie i wprowadzenie do tematu.

2. Tematyczne zwiedzanie pałacu.

3. Przekąska (chwila wytchnienia dla dzieci, przekąska we własnym zakresie).

4. Część warsztatowa.

___________________________________________________________________________________

Co planujemy podczas najbliższego spotkania?

Termin: 22 kwietnia
Temat: „Korona dla królowej”

Korony_warsztaty dla dzieci.JPG
  • Po powitaniu cała grupa wybierze się na spacer po pałacu.
  • Spacer, czyli tematyczne zwiedzanie pałacu.
    Będzie trwał ok. 30 minut. Grupa przejdzie przez wiele pomieszczeń, ale zatrzyma się tylko w wybranych: w Bibliotece Króla, Antykamerze Królowej oraz Sypialni Królowej.
    Usłyszycie wiele ciekawych opowieści o królowej Marii Kazimierze i poznacie cztery ważne obiekty, które są z nią związane.
  • Warsztaty
    Po spacerze przejdziecie do sali edukacyjnej, w której po krótkiej przekąsce odbędą się warsztaty. Podczas warsztatów każde dziecko będzie robiło koronę.
    Materiały do wykonania korony każdy otrzyma od pani prowadzącej zajęcia.

    Po wykonaniu korony każdy uczestnik otrzyma drugą kartę do przewodnika po pałacu oraz materiały do jej uzupełnienia. Kartę będzie można przygotować podczas warsztatów (jeśli wystarczy czasu) albo w domu.

    Uwaga! Podczas pierwszego spotkania uczestnicy robili okładki do przewodnika. Jeśli jesteś na zajęciach po raz pierwszy, otrzymasz od nas materiały na okładkę i powiemy też, jak ją zrobić.

___________________________________________________________________________________

Dostosowanie: Podczas warsztatów będą wykorzystywane karty ćwiczeń dostosowane do potrzeb dzieci ze spektrum autyzmu (uporządkowana szata graficzna, język bez trudnych konstrukcji, trudne słownictwo wyjaśnione), pomoce wizualne wzmacniające przekaz (np. zdjęcia, rysunki).

Drodzy Rodzice, będziemy wdzięczni za wszelkie uwagi, propozycje i pomysły, dzięki którym praca i dalsze warsztaty będą mogły być coraz lepsze i ciekawsze dla dzieci ze spektrum autyzmu.

Przed wizytą polecamy zapoznać się z przewodnikiem.

___________________________________________________________________________________ 

Miejsce: pałac (spacer), Sypialnia Pani (część warsztatowa).
Zbiórka: w pałacu przy szatni.
Koszt: 10 zł /osoby (bilet edukacyjny).
Rezerwacja:
obowiązuje rezerwcja:
e-mail: mwalewska[at]muzeum-wilanow.pl.

Uwaga! Rodziny zainteresowane udziałem w warsztatach uprzejmie prosimy o informację o liczbie uczestniczących dzieci oraz ich potrzebach (np. komunikacja niewerbalna). Dzięki tym informacjom będziemy mogli lepiej przygotować się do zajęć.

___________________________________________________________________________________

INFORMACJE:
Marta Walewska
e-mail: mwalewska@muzeum-wilanow.pl
tel./SMS: 785 905 735 

PATRONAT MEDIALNY:

TVP ABC logo Dziecko w Warszawie logo

Podziel się:
Wykop Facebook
Pałac od strony wjazdu, fot. W. Holnicki.jpg

Przewodnik dla dzieci ze spektrum autyzmu (artykuł)

Drodzy Rodzice, Drodzy Opiekunowie!Oddajemy w Państwa ręce pierwszy przewodnik przygotowujący do wizyty w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, …

Pałac w Wilanowie, fot. W. Holnicki.jpg

Przewodnik po pałacu dla osób dorosłych ze spektrum autyzmu (artykuł)

Drogi Odwiedzający! Drogi Gościu! Oddajemy w Twoje ręce przewodnik przygotowujący do wizyty w pałacu w Wilanowie. Dzięki niemu będziesz mógł zapoznać …

Przyrodnicze obserwacje w ogrodach. Fot. Monika Klimowicz.jpg

10 zielonych zasad | poradnik dla rodziców odwiedzających ogrody (artykuł z wewnątrzną nawigacja)

Gdy dziecko pyta, dlaczego w parku w Wilanowie nie można jeździć na hulajnodze albo co ciekawego można tu robić – dla rodziców planujących wizytę z dziećmi w ogrodach wilanowskich przygotowaliśmy krótki poradnik, który pozwoli odpowiedzieć na wiele nurtujących dzieci pytań.