Katalog wystawy „Leonardiana w kolekcjach polskich”
Publikacja „Leonardiana w kolekcja polskich” towarzyszy wystawie zorganizowanej dla uczczenia 500-lecia śmierci Leonarda da Vinci. Otwiera ona cykl prezentacji pt. „Co jest czym: oryginał replika, kopia” ukazujących dzieła z historycznej kolekcji wilanowskiej w kontekście zainteresowań i fascynacji kolekcjonerskich.
Katalog można kupić w księgarni w pałacu oraz online – LINK. Również w wersji angielskiej jako e-book – LINK.
„Leonardiana w kolekcjach polskich”
Autorzy: Dorota Folga-Januszewska, Anna Kwiatkowska, Elżbieta Modzelewska, Iwona Szmelter, Agnieszka Woźniak-Wieczorek
Wydawnictwo: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Rok wydania: 2019
Objętość: 238 stron
Format: 23 x 31 cm
Oprawa: miękka
ISBN 978-83-66104-17-4
Więcej o wystawie „Leonardiana w kolekcjach polskich” – LINK.
Do pobrania:
Wystawa wsparta dotacją Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Polecane
![C47880 Salvator Mundi WWW.jpg](https://www.wilanow-palac.pl/image.php/36475_article_list/c47880_salvator_mundi_www.jpg)
Tajemniczy wizerunek „Chrystusa Zbawiciela” (Salvator Mundi) z kolekcji Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
W historycznej kolekcji wilanowskiej tworzonej przez kolejnych właścicieli pałacu znalazł się tajemniczy wizerunek Chrystusa Zbawiciela (Salvator Mundi), którego wartość Stanisław …
![C47880 Salvator Mundi WWW.jpg](https://www.wilanow-palac.pl/image.php/36475_article_list/c47880_salvator_mundi_www.jpg)
„Leonardiana w kolekcjach polskich” | program edukacyjny do wystawy
Zapraszamy na spotkania oraz warsztaty, które odkryją przed Wami tajniki historii sztuki. Opowiadamy o zaginionych obrazach, intrygujących wynalazkach i mistrzu Leonardzie, którego sława, mimo upływu wieków, wciąż rozpala wyobraźnię!
![44_sekrety_male.jpg](https://www.wilanow-palac.pl/image.php/1888_article_list/44_sekrety_male.jpg)
Sekrety dwóch amorków: zapomniane leonardiana w zbiorach wilanowskich. Problematyka konserwatorska
W kolekcji Muzeum Pałacu w Wilanowie są dwa tajemnicze obrazy: „Putto z łukiem” i „Putto wsparte na gałęzi”. Zawsze traktowano je jako parę, ale sens tych przedstawień nie był jasny. Dopiero prace konserwatorskie przeprowadzone w latach 2003-2006 dostarczyły sensacyjnych materiałów porównawczych, dzięki którym odczytano ikonografię obu niezwykłych obrazów.