Moduł: „Rozwiązywanie trudnych sytuacji”
Szkolenie specjalistyczne, oparte na analizie konfliktów, pozwala rozpoznawać ich mechanizmy, rozwija umiejętności reagowania w sytuacjach trudnych, umożliwia ćwiczenie zachowań skutecznych i adekwatnych w danej sytuacji.
Czas szkolenia: dwa dni po ok. 9 godzin + 1 godz. na egzamin
Cele szkolenia:
- Zrozumienie przez uczestników mechanizmów konfliktów.
- Odróżnianie zachowań asertywnych od agresywnych i uległych.
- Poznanie przez uczestników ich intuicyjnych sposobów zachowania w sytuacjach konfliktowych.
- Ćwiczenie dobierania adekwatnego i skutecznego stylu rozwiązania konfliktu w zależności od sytuacji.
- Poznanie podstawowych zasad wyrażania próśb i oczekiwań, a także złości.
- Zdobycie przez uczestników podstawowej wiedzy na temat stresu w pracy.
Zawartość merytoryczna:
- Trudna sytuacja czy trudny klient?
- Skąd wiemy, jak się na co dzień zachowywać?
- Komunikacja z klientami w trudnych sytuacjach.
- Konflikt w relacji z klientem.
- Asertywność w trudnych relacjach z klientami.
- Radzenie sobie ze stresem w pracy.
- Sześć kroków do przejęcia kontroli nad sobą i sytuacją.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi modułami szkoleniowymi, dostępnymi w ramach programu ECHOCAST.
Kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl
Polecane
Program ECHOCAST Polska
Program ECHOCAST Polska powstał w 2015 r. w celu aktualizacji materiałów ECHOCAST i dla zapewnienia wysokiej jakości szkoleń dzięki systematycznym pracom nad materiałami, szkoleniom i superwizji trenerów oraz certyfikacji. ECHOCAST to program i materiały szkoleniowe wypracowane w wyniku międzynarodowego projektu, w którym uczestniczyły instytucje kultury i ośrodki uniwersyteckie z różnych krajów europejskich. Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie aktualizuje, modyfikuje i rozwija owe materiały. Prowadzi również szkolenia trenerskie, organizuje egzaminy i wydaje certyfikaty.
Szkolenia pracowników
Szkolenia pracowników prowadzone są przez certyfikowanych trenerów programu ECHOCAST Polska, których lista wraz z danymi kontaktowymi udostępniana jest przez Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Szkolenia odbywają się zgodnie ze standardami ECHOCAST według zaktualizowanych, zmodyfikowanych i dostosowanych do warunków polskich instytucji kultury materiałów.
Moduł: „Doskonała obsługa klienta instytucji kultury”
Szkolenie podkreśla rolę personelu pierwszego kontaktu i znaczenie najwyższej jakości obsługi, wzmacnia postawy odpowiadające na potrzeby i oczekiwania zwiedzających i pozwala ćwiczyć skuteczną komunikację. Przedstawiamy cele, zawartość merytoryczną i potrzebne materiały.
Moduł: „Różne potrzeby zwiedzających”
Szkolenie rozwija wiedzę o potrzebach różnych grup zwiedzających i możliwościach odpowiadania na ich oczekiwania (np. seniorów, dzieci, gości z niepełnosprawnościami, osób z różnych kręgów kulturowych, znanych osobistości, dziennikarzy). Przedstawiamy cele, zawartość merytoryczną i potrzebne materiały.