Studia Wilanowskie, 1978 r., T. III-IV
Najwymowniejszym świadectwem popularności Jana III w kraju i za granicą jest jego ikonografia wojenna, zwłaszcza ta jej część, która nie łączy się bezpośrednio z inicjatywą króla. Ikonografia ta zatacza szerokie kręgi, obejmuje bowiem zarówno przedstawienia autentyczne czy tylko wiarygodne, jak i fantastyyczne, które stanowią jednak odbicie nastrojów, obudzonych w świecie przez przewagi oręża polskiego...
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie internetowej oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych Użytkowników. Pliki cookies mogą Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptują Państwo stosowanie plików cookies. Potwierdzam, że aktualne ustawienia mojej przeglądarki są zgodne z moimi preferencjami w zakresie stosowania plików cookies. Celem uzyskania pełnej wiedzy i komfortu w odniesieniu do używania przez nas plików cookies prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności.
✓ Rozumiem