PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska
nieslyszacy
PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska

Oratorium Golia Abbattuto

Okladka CD Golia Abbattuto druk.jpg

Zapomniane dzieło Alessandra Melaniego (1639–1703) „Golia abbattuto” to oratorium polityczne, które swoją premierę miało w Rzymie w latach w 1683-1685. Prosty pasterz Dawid, poddany króla Saula, który zwycięża olbrzyma Goliata to Jan III Sobieski, który pod Wiedniem pokonuje Kara Mustafę i oddziały tureckie, przede wszystkim jednak ocala dla Europy chrześcijaństwo. Wznowione po ponad 300 latach oratorium przywołuje pamięć o odsieczy wiedeńskiej i jej bohaterch, a także sztukę Alesandra Melaniego - jednego z najbardziej cenionych kompozytorów rzymskich drugiej połowy XVII wieku, brata słynnego śpiewka-kastrata Atta Melaniego.

Muzeum Pałac w Wilanowie oraz Stowarzyszenie „Akademia Wilanowska” z okazji 330 rocznicy bitwy pod Wiedniem przygotowały nagranie XVII-wiecznego oratorium, które wcześniej znane było w zapisie nutowym, dostępnym jedynie dla specjalistów.

Partytura oraz kierownictwo: Jerzy Źak
Soliści:
MEROB - Julita Mirosławska (sopran)
DAVID - Wanda Laddy (sopran)
SAUL - Karol Bartosiński (alt)
TESTO - Piotr Szewczyk (tenor)
GOLIA - Mirosław Borczyński (bas)

Kup teraz w e-sklepie

2022-12-16
Famy na fasadzie pałacu

Musica guerriera

Rok 1683, naznaczony oblężeniem Wiednia przez Turków i zwycięską odsieczą poprowadzoną przez króla polskiego Jana III Sobieskiego, przeszedł do historii …

rodzina_sobieskich_łoski.jpg

Tolomeo et Alessandro (1711) Domenica Scarlattiego, opera z Sobieskimi w tle

Tolomeo et Alessandro to trzecia opera wykonana w Palazzo Zuccari pod patronatem Marii Kazimiery Sobieskiej i jej syna Aleksandra. Autorem …

Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery w Rzymie_okładka.jpg

Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery w Rzymie

Królowa Maria Kazimiera była osobą ze wszech miar niezwykłą; obdarzona nie tylko wybitną urodą, ale też nieprzeciętnym umysłem, miała ogromne ambicje polityczne i należała do grona sawantek. Była przy tym kobietą spełnioną, kochaną przez swego drugiego męża Jana Sobieskiego i czułą matką gromadki dzieci. Dr Aneta Markuszewska przedstawia jeszcze inne oblicze Marysieńki – wybitnej koneserki muzyki i mecenaski, która już jako królowa wdowa realizowała swoje estetyczne ambicje rezydując w Rzymie (1699–1714).

Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Muzeum w Internecie

Organizator

Partnerzy

Sponsorzy

Idea & Design
Copyright © Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie internetowej oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych Użytkowników. Pliki cookies mogą Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptują Państwo stosowanie plików cookies. Potwierdzam, że aktualne ustawienia mojej przeglądarki są zgodne z moimi preferencjami w zakresie stosowania plików cookies. Celem uzyskania pełnej wiedzy i komfortu w odniesieniu do używania przez nas plików cookies prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności.

✓ Rozumiem