Organizacja szkolenia Echocast
Jak zamówić szkolenie pracowników?
1. Czego oczekujesz?
To kluczowe pytanie do osób podejmujących decyzję o szkoleniu (np. dyrekcji, kierowników, liderów zespołów).
Zastanów się, jakie są potrzeby i oczekiwania:
- instytucji,
- personelu na co dzień kontaktującego się z publicznością,
- Twoje jako osoby zarządzającej zespołem.
W refleksji mogą pomóc takie pytania:
- jakie standardy obowiązują w instytucji,
- jaka jest opinia zwiedzających,
- jakie są problemy, o których informują pracownicy,
- co Ty uważasz za wyzwanie,
- co warto wzmocnić, a co zmienić.
Jeżeli wśród Twoich oczekiwań jest gruntowna zmiana, pamiętaj, że samo wysłanie pracowników na szkolenie bez przemyślenia celu i kontekstu oraz wprowadzenia innych działań najprawdopodobniej niewiele zmieni. Szkolenia to tylko i aż narzędzie kształtowania kompetencji społecznych i pracy z personelem.
2. Ustal warunki
Wybierz trenera z listy dostępnej na:
http://www.wilanow-palac.pl/certyfikowani_trenerzy_echocast_polska.html.
Skontaktuj się z wybraną osobą i ustal z nią szczegóły i warunki współpracy. To z nią porozumiesz się co do terminu, wyboru konkretnego modułu lub modułów szkoleniowych, wynagrodzenia, podziału obowiązków organizacyjnych itp.
3. Zgłoś egzamin
Miesiąc przed planowanym szkoleniem skontaktuj się z biurem ECHOCAST Polska, by potwierdzić egzamin i ustalić szczegóły opłaty. Aktualne ceny, zgodne z Regulaminem programu ECHOCAST Polska, są zawsze dostępne na stronie WWW Muzeum Pałacu w Wilanowie.
4. Zadbaj o organizację
Grupa szkoleniowa powinna liczyć ok. 12 osób, nie więcej niż 16 – wtedy będą mogły zajść procesy grupowe, a uczestnicy skorzystają ze spotkania. Przerwa obiadowa w ciągu dnia to szansa na integrację pracowników i wzmocnienie ich poczucia przynależności do instytucji – dlatego, jeśli to możliwe, zapewnij im poczęstunek, np. ciepły posiłek, albo stwórz warunki do tego, by mogli przerwę spędzić razem.
5. Utrzymaj standardy
Po szkoleniu, zdaniu egzaminu i uzyskaniu certyfikatu pracownicy są zazwyczaj zmotywowani do pracy na najwyższym poziomie. Warto pamiętać o tym, by podtrzymywać ten entuzjazm i wzmacniać ich kompetencje – to po prostu doskonała szansa na dobrą pracę zespołu, kontakty z publicznością na najwyższym poziomie i w rezultacie doskonały wizerunek instytucji spełniającej najwyższe standardy.
6. Pytaj w razie potrzeby
Koordynatorzy programu ECHOCAST Polska chętnie pomogą w dobraniu odpowiedniego modułu i doradzą w kwestiach organizacyjnych.
7. Zapoznaj się z regulaminem
Plik z regulaminem można pobrać poniżej.
Kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl
Jak zamówić szkolenie pracowników?
1. Czego oczekujesz?
To kluczowe pytanie do osób podejmujących decyzję o szkoleniu (np. dyrekcji, kierowników, liderów zespołów).
Zastanów się, jakie są potrzeby i oczekiwania:
- instytucji,
- personelu na co dzień kontaktującego się z publicznością,
- Twoje jako osoby zarządzającej zespołem.
W refleksji mogą pomóc takie pytania:
- jakie standardy obowiązują w instytucji,
- jaka jest opinia zwiedzających,
- jakie są problemy, o których informują pracownicy,
- co Ty uważasz za wyzwanie,
- co warto wzmocnić, a co zmienić.
Jeżeli wśród Twoich oczekiwań jest gruntowna zmiana, pamiętaj, że samo wysłanie pracowników na szkolenie bez przemyślenia celu i kontekstu oraz wprowadzenia innych działań najprawdopodobniej niewiele zmieni. Szkolenia to tylko i aż narzędzie kształtowania kompetencji społecznych i pracy z personelem.
2. Ustal warunki
Wybierz trenera z listy dostępnej na:
http://www.wilanow-palac.pl/certyfikowani_trenerzy_echocast_polska.html.
Skontaktuj się z wybraną osobą i ustal z nią szczegóły i warunki współpracy. To z nią porozumiesz się co do terminu, wyboru konkretnego modułu lub modułów szkoleniowych, wynagrodzenia, podziału obowiązków organizacyjnych itp.
3. Zgłoś egzamin
Miesiąc przed planowanym szkoleniem skontaktuj się z biurem ECHOCAST Polska, by potwierdzić egzamin i ustalić szczegóły opłaty. Aktualne ceny, zgodne z Regulaminem programu ECHOCAST Polska, są zawsze dostępne na stronie WWW Muzeum Pałacu w Wilanowie.
4. Zadbaj o organizację
Grupa szkoleniowa powinna liczyć ok. 12 osób, nie więcej niż 16 – wtedy będą mogły zajść procesy grupowe, a uczestnicy skorzystają ze spotkania. Przerwa obiadowa w ciągu dnia to szansa na integrację pracowników i wzmocnienie ich poczucia przynależności do instytucji – dlatego, jeśli to możliwe, zapewnij im poczęstunek, np. ciepły posiłek, albo stwórz warunki do tego, by mogli przerwę spędzić razem.
5. Utrzymaj standardy
Po szkoleniu, zdaniu egzaminu i uzyskaniu certyfikatu pracownicy są zazwyczaj zmotywowani do pracy na najwyższym poziomie. Warto pamiętać o tym, by podtrzymywać ten entuzjazm i wzmacniać ich kompetencje – to po prostu doskonała szansa na dobrą pracę zespołu, kontakty z publicznością na najwyższym poziomie i w rezultacie doskonały wizerunek instytucji spełniającej najwyższe standardy.
6. Pytaj w razie potrzeby
Koordynatorzy programu ECHOCAST Polska chętnie pomogą w dobraniu odpowiedniego modułu i doradzą w kwestiach organizacyjnych.
7. Zapoznaj się z regulaminem
Plik z regulaminem można pobrać poniżej.
Kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl
Szkolenia pracowników
Szkolenia pracowników prowadzone są przez certyfikowanych trenerów programu ECHOCAST Polska, których lista wraz z danymi kontaktowymi udostępniana jest przez Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowiena stronie WWW. Muzeum nie pośredniczy w organizacji szkoleń pracowników, a udziela informacji o osobach z aktualnymi certyfikatami. Szkolenia odbywają się zgodnie ze standardami ECHOCAST według zaktualizowanych, zmodyfikowanych i dostosowanych do warunków polskich instytucji kultury materiałów.
Dostępnych jest pięć modułów szkoleniowych: „Doskonała obsługa klienta instytucji kultury”, „Różne potrzeby zwiedzających”, „Rozwiązywanie trudnych sytuacji”, „Angażując publiczność”, „Współpraca – klucz do rozwoju instytucji kultury”, które pomagają rozwijać i wzmacniać kompetencje społeczne pracowników. Omówienie zakresu poszczególnych modułów znajduje w broszurze promocyjnej oraz na stronie WWW Muzeum Pałacu w Wilanowie.
Zazwyczaj proces szkolenia pracowników powinien zacząć się od „Doskonałej obsługi klienta instytucji kultury”. Moduł ten może być połączony z „Różnymi potrzebami zwiedzających”. Pozostałe materiały służą rozwijaniu już przećwiczonych kompetencji i zaplanowane są jako dalsze etapy procesu pracy z zespołem i kształtowania standardów jakości obsługi.
Właśnie w takim, szerszym kontekście – wypracowywania i utrzymywania optymalnych dla danej instytucji rozwiązań pracy z publicznością – warto planować szkolenia pracowników i współpracowników. W dobraniu konkretnych modułów szkoleniowych ECHOCAST do oczekiwań zamawiającego i specyfiki danej instytucji mogą pomóc koordynatorzy programu.
Certyfikowani trenerzy programu ECHOCAST Polska to osoby, które przeszły szkolenie z umiejętności trenerskich, znają zaktualizowane materiały ECHOCAST i po zdaniu egzaminu otrzymały certyfikat.
Wszystkich chętnych do zorganizowania szkolenia z wykorzystaniem aktualnych materiałów ECHOCAST zapraszamy do kontaktu z wybranym trenerem programu ECHOCAST. Aktualna lista trenerów wraz z danymi kontaktowymi znajduje się w pliku pdf do pobrania:
Prosimy również o zapoznanie się z regulaminem programu ECHOCAST Polska.
Kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl
Szkolenia trenerów
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie prowadzi szkolenia trenerskie, które odbywają się w siedzibie tej instytucji raz, dwa razy do roku i poprzedzone są procesem rekrutacji.
Zazwyczaj dobrymi kandydatami na trenerów ECHOCAST są ci pracownicy instytucji kultury, którzy odpowiadają za koordynację pracy i szkolenie osób w zakresie profesjonalnych bezpośrednich kontaktów ze zwiedzającymi, takich jak np.: edukatorzy, wolontariusze, przewodnicy, kuratorzy, personel dozorujący, wartownicy, kasjerzy.
Szkolenie to zapewnia przede wszystkim profesjonalne wsparcie osobom, które same szkolą lub będą szkolić pracowników muzeów i innych instytucji kultury na co dzień pracujących z publicznością. Kurs podzielony jest na dwie części: teoretyczną i praktyczną. W pierwszej części uczestnicy poznają zaktualizowane materiały szkoleniowe, omawiane są zagadnienia związane z jakością obsługi gościa muzealnego, jego potrzebami, oczekiwaniami i odpowiedzią na nie ze strony instytucji kultury. Drugi moduł ma charakter praktyczny. Uczestnicy warsztatów zapoznają się z metodologią oraz narzędziami niezbędnymi do efektywnej pracy trenera ECHOCAST. Mają możliwość, by przećwiczyć swoje umiejętności pod superwizją. Zdanie egzaminu końcowego upoważnia do otrzymania certyfikatu i oznacza przystąpienie do programu ECHOCAST Polska w roli trenera.
Podsumowując: dzięki temu szkoleniu można zdobyć i przećwiczyć umiejętności trenerskie, poznać zaktualizowane materiały szkoleniowe ECHOCAST i uzyskać certyfikat trenerski. To także okazja do znalezienia się w gronie osób, które mają te same wyzwania, co służy wymianie doświadczeń, inspiracji i wzajemnemu uczeniu się.
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem programu ECHOCAST Polska.
Kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl
Polecane
Co to jest ECHOCAST?
ECHOCAST (European Cultural Heritage Organizations Customer Awareness Staff Training) to program i materiały szkoleniowe wypracowane w wyniku międzynarodowego projektu, w którym uczestniczyły instytucje kultury i ośrodki uniwersyteckie z różnych krajów europejskich.
Moduły szkoleniowe Echocast
Obecnie dostępne moduły to: „Doskonała obsługa klienta instytucji kultury”, „Różne potrzeby zwiedzających”, „Rozwiązywanie trudnych sytuacji” oraz „Angażując publiczność”.