Jak zamówić szkolenie pracowników?
1. Czego oczekujesz?
To kluczowe pytanie do osób podejmujących decyzję o szkoleniu (np. dyrekcji, kierowników, liderów zespołów).
Zastanów się, jakie są potrzeby i oczekiwania:
- instytucji,
- personelu na co dzień kontaktującego się z publicznością,
- Twoje jako osoby zarządzającej zespołem.
W refleksji mogą pomóc takie pytania:
- jakie standardy obowiązują w instytucji,
- jaka jest opinia zwiedzających,
- jakie są problemy, o których informują pracownicy,
- co Ty uważasz za wyzwanie,
- co warto wzmocnić, a co zmienić.
Jeżeli wśród Twoich oczekiwań jest gruntowna zmiana, pamiętaj, że samo wysłanie pracowników na szkolenie bez przemyślenia celu i kontekstu oraz wprowadzenia innych działań najprawdopodobniej niewiele zmieni. Szkolenia to tylko i aż narzędzie kształtowania kompetencji społecznych i pracy z personelem.
2. Ustal warunki
Wybierz trenera z listy dostępnej na:
http://www.wilanow-palac.pl/certyfikowani_trenerzy_echocast_polska.html.
Skontaktuj się z wybraną osobą i ustal z nią szczegóły i warunki współpracy. To z nią porozumiesz się co do terminu, wyboru konkretnego modułu lub modułów szkoleniowych, wynagrodzenia, podziału obowiązków organizacyjnych itp.
3. Zgłoś egzamin
Miesiąc przed planowanym szkoleniem skontaktuj się z biurem ECHOCAST Polska, by potwierdzić egzamin i ustalić szczegóły opłaty. Aktualne ceny, zgodne z Regulaminem programu ECHOCAST Polska, są zawsze dostępne na stronie WWW Muzeum Pałacu w Wilanowie.
4. Zadbaj o organizację
Grupa szkoleniowa powinna liczyć ok. 12 osób, nie więcej niż 16 – wtedy będą mogły zajść procesy grupowe, a uczestnicy skorzystają ze spotkania. Przerwa obiadowa w ciągu dnia to szansa na integrację pracowników i wzmocnienie ich poczucia przynależności do instytucji – dlatego, jeśli to możliwe, zapewnij im poczęstunek, np. ciepły posiłek, albo stwórz warunki do tego, by mogli przerwę spędzić razem.
5. Utrzymaj standardy
Po szkoleniu, zdaniu egzaminu i uzyskaniu certyfikatu pracownicy są zazwyczaj zmotywowani do pracy na najwyższym poziomie. Warto pamiętać o tym, by podtrzymywać ten entuzjazm i wzmacniać ich kompetencje – to po prostu doskonała szansa na dobrą pracę zespołu, kontakty z publicznością na najwyższym poziomie i w rezultacie doskonały wizerunek instytucji spełniającej najwyższe standardy.
6. Pytaj w razie potrzeby
Koordynatorzy programu ECHOCAST Polska chętnie pomogą w dobraniu odpowiedniego modułu i doradzą w kwestiach organizacyjnych.
7. Zapoznaj się z regulaminem
Plik z regulaminem można pobrać poniżej.
Kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl
Polecane
Program ECHOCAST Polska
Program ECHOCAST Polska powstał w 2015 r. w celu aktualizacji materiałów ECHOCAST i dla zapewnienia wysokiej jakości szkoleń dzięki systematycznym pracom nad materiałami, szkoleniom i superwizji trenerów oraz certyfikacji. ECHOCAST to program i materiały szkoleniowe wypracowane w wyniku międzynarodowego projektu, w którym uczestniczyły instytucje kultury i ośrodki uniwersyteckie z różnych krajów europejskich. Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie aktualizuje, modyfikuje i rozwija owe materiały. Prowadzi również szkolenia trenerskie, organizuje egzaminy i wydaje certyfikaty.
Certyfikowani trenerzy ECHOCAST Polska
Certyfikowani trenerzy programu ECHOCAST Polska to osoby, które przeszły szkolenie z umiejętności trenerskich, znają zaktualizowane materiały ECHOCAST i po zdaniu egzaminu otrzymały certyfikat.
Moduł: „Doskonała obsługa klienta instytucji kultury”
Szkolenie podkreśla rolę personelu pierwszego kontaktu i znaczenie najwyższej jakości obsługi, wzmacnia postawy odpowiadające na potrzeby i oczekiwania zwiedzających i pozwala ćwiczyć skuteczną komunikację. Przedstawiamy cele, zawartość merytoryczną i potrzebne materiały.
Moduł: „Różne potrzeby zwiedzających”
Szkolenie rozwija wiedzę o potrzebach różnych grup zwiedzających i możliwościach odpowiadania na ich oczekiwania (np. seniorów, dzieci, gości z niepełnosprawnościami, osób z różnych kręgów kulturowych, znanych osobistości, dziennikarzy). Przedstawiamy cele, zawartość merytoryczną i potrzebne materiały.
Moduł: „Rozwiązywanie trudnych sytuacji”
Szkolenie specjalistyczne, oparte na analizie konfliktów, pozwala rozpoznawać ich mechanizmy, rozwija umiejętności reagowania w sytuacjach trudnych, umożliwia ćwiczenie zachowań skutecznych i adekwatnych w danej sytuacji.
Szkolenia trenerów
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie prowadzi szkolenia trenerskie, które odbywają się w siedzibie tej instytucji raz, dwa razy do roku i poprzedzone są procesem rekrutacji. Dzięki takiemu szkoleniu można zdobyć i przećwiczyć umiejętności trenerskie, poznać zaktualizowane materiały szkoleniowe ECHOCAST i uzyskać certyfikat trenerski. To także okazja do znalezienia się w gronie osób, które mają te same wyzwania, co służy wymianie doświadczeń, inspiracji i wzajemnemu uczeniu się.