Moduły szkoleniowe Echocast
- Moduł: „Doskonała obsługa klienta instytucji kultury”
- Moduł: „Różne potrzeby zwiedzających”
- Moduł: „Rozwiązywanie trudnych sytuacji”
- Moduł: „Angażując publiczność”
- Moduł: „Współpraca – klucz do rozwoju instytucji”
- Moduł: „Otwarte Muzeum”
Moduł: „Współpraca – klucz do rozwoju instytucji”
Sprawne działanie instytucji kultury, realizacja przedsięwzięć wystawienniczych, wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych wymaga zaangażowania wielu osób i ich współdziałania. Umiejętność współpracy stanowi w tym kontekście kompetencję kluczową. Co ciekawe, umiejętność tę można trenować i rozwijać, co umożliwia nowy moduł szkoleniowy.
Cel szkolenia: wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności dotyczące budowania kultury współpracy w relacjach zawodowych.
Czas szkolenia: 1 dzień
Zakres szkolenia:
- współzależność jako podstawowa przesłanka do współpracy;
- prawo relacji społecznych Deutscha;
- cechy kultury opartej na współpracy i rywalizacji;
- od czego zależy jakość współpracy;
- trzy aspekty kompetencji – wiedza, postawy i umiejętności.
W efekcie szkolenia uczestnicy:
- nauczą się traktować współpracę jako kompetencję, którą można rozwijać poprzez poszerzanie wiedzy, wzmacnianie określonych postaw i trenowanie umiejętności;
- zrozumieją, jakie cechy środowiska zawodowego sprzyjają współpracy, a jakie do niej zniechęcają;
- dowiedzą się, co motywuje ludzi do współpracy i jakie umiejętności są kluczowe dla konstruktywnej współpracy;
- rozpoznają u siebie i w swoim bezpośrednim otoczeniu zawodowym czynniki wspierające współpracę;
- zaplanują osobiste działania rozwojowe w kierunku wzmacniania kompetencji współpracy.
Dla kogo: pracownicy instytucji kultury
Autor modułu: Mariusz Turek – psycholog, absolwent Podyplomowego Studium Coachingu przy Laboratorium Psychoedukacji i Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Specjalizuje się w takich obszarach jak: komunikacja interpersonalna, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, umiejętności trenerskie, współpraca w zespole, zarządzanie i przywództwo, coaching.
Konsultacje merytoryczne: Katarzyna Liwak-Rybak
Moduł: „Doskonała obsługa klienta instytucji kultury”
Szkolenie podkreśla rolę personelu pierwszego kontaktu i znaczenie najwyższej jakości obsługi, wzmacnia postawy odpowiadające na potrzeby i oczekiwania zwiedzających i pozwala ćwiczyć skuteczną komunikację.
Czas szkolenia: dwa dni po ok. 8 godzin + 1 godz. na egzamin
Cele szkolenia:
- Uświadomienie znaczenia wysokiej jakości obsługi jako czynnika mającego wpływ na postrzeganie instytucji.
- Zmotywowanie uczestników szkolenia do tego, aby zapewniali klientom możliwie doskonałą obsługę.
- Zdobycie przez słuchaczy umiejętności korzystania z informacji zwrotnej od klientów.
Zawartość merytoryczna:
- Wprowadzenie.
- Obsługa na trzecim poziomie jakości.
- Standardy obsługi odpowiadające oczekiwaniom klienta.
- Trasa zwiedzającego.
- Plan poprawy jakości obsługi.
- Jak to robią inni?
- Metody uzyskiwania informacji zwrotnej od klienta.
- Co myśli nasz klient?
- Wartość skarg i zażaleń.
- Przyjmowanie skarg i zażaleń.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi modułami szkoleniowymi, dostępnymi w ramach programu ECHOCAST.
kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl
Moduł: „Różne potrzeby zwiedzających”
Szkolenie rozwija wiedzę o potrzebach różnych grup zwiedzających i możliwościach odpowiadania na ich oczekiwania (np. seniorów, dzieci, gości z niepełnosprawnościami, osób z różnych kręgów kulturowych, znanych osobistości, dziennikarzy).
Czas szkolenia: jeden dzień, ok. 7 godzin + 1 godz. na egzamin
Cele szkolenia:
- Podnoszenie kompetencji uczestników w zakresie kontaktu i pomocy gościom instytucji kultury z uwzględnieniem ich różnorodnych potrzeb.
- Wyróżnianie grup zwiedzających i określanie ich potrzeb: osoby z niepełnosprawnościami, seniorzy, dzieci i młodzieży, osoby z innych krajów i kręgów kulturowych, znane osobistości i dziennikarze.
- Doświadczenie przez uczestników ograniczeń, jakie napotykają w muzeum różne grupy zwiedzających.
- Wypracowanie sposobów i umiejętności profesjonalnego kontaktu i pomocy zwiedzającym z różnymi potrzebami.
Zawartość merytoryczna:
- Różne grupy gości ze specjalnymi potrzebami.
- Zmiana podejścia do różnych grup osób niepełnosprawnych.
- Pierwszy kontakt i właściwe zachowanie w stosunku do osób niepełnosprawnych.
- Potrzeby poszczególnych grup.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi modułami szkoleniowymi, dostępnymi w ramach programu ECHOCAST.
kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl
Moduł: „Rozwiązywanie trudnych sytuacji”
Szkolenie specjalistyczne, oparte na analizie konfliktów, pozwala rozpoznawać ich mechanizmy, rozwija umiejętności reagowania w sytuacjach trudnych, umożliwia ćwiczenie zachowań skutecznych i adekwatnych w danej sytuacji.
Czas szkolenia: dwa dni po ok. 9 godzin + 1 godz. na egzamin
Cele szkolenia:
- Zrozumienie przez uczestników mechanizmów konfliktów.
- Odróżnianie zachowań asertywnych od agresywnych i uległych.
- Poznanie przez uczestników ich intuicyjnych sposobów zachowania w sytuacjach konfliktowych.
- Ćwiczenie dobierania adekwatnego i skutecznego stylu rozwiązania konfliktu w zależności od sytuacji.
- Poznanie podstawowych zasad wyrażania próśb i oczekiwań, a także złości.
- Zdobycie przez uczestników podstawowej wiedzy na temat stresu w pracy.
Zawartość merytoryczna:
- Trudna sytuacja czy trudny klient?
- Skąd wiemy, jak się na co dzień zachowywać?
- Komunikacja z klientami w trudnych sytuacjach.
- Konflikt w relacji z klientem.
- Asertywność w trudnych relacjach z klientami.
- Radzenie sobie ze stresem w pracy.
- Sześć kroków do przejęcia kontroli nad sobą i sytuacją.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi modułami szkoleniowymi, dostępnymi w ramach programu ECHOCAST.
Kontakt:
Justyna Dominiak
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
echocast@muzeum-wilanow.pl
Moduł: „Angażując publiczność”
Powstanie modułu „Angażując publiczność” poprzedziło badanie diagnozujące potrzeby edukacyjne oraz stosowane rozwiązania przygotowujące do prowadzenia zajęć edukacyjnych i oprowadzania po muzeum. Rozpoznane zostały także dobre praktyki w zakresie organizacji działań edukacyjnych w wybranych polskich muzeach. Moduł przygotowuje pod kątem praktycznym pracowników muzeum do angażowania publiczności w aktywne zwiedzanie instytucji kultury.
Cel szkolenia: Wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności dotyczących tworzenia i realizacji różnych rodzajów zajęć edukacyjnych oraz oprowadzania wycieczek po muzeach i interpretacji dziedzictwa.
Czas szkolenia: 3 dni
Zakres szkolenia:
- charakterystyka muzeum,
- edukacja muzealna,
- komunikacja,
- praca z grupą i jej opiekunem,
- rozwiązywanie trudnych sytuacji, radzenie sobie ze stresem,
- budowanie opowieści.
Dla kogo:
- edukatorów muzealnych, rekonstruktorów, kuratorów,
- osób rozpoczynających swoją przygodę edukacyjną z publicznością,
- osób posiadających dużą wiedzę o kolekcji muzeum, które nie przechodziły szkoleń z zakresu edukacji muzealnej.
Autorki modułu: Dorota Bill-Skorupa, Aleksandra Głowacz, Barbara Gołębiowska, Magdalena Jabłońska-Nowak, Katarzyna Liwak-Rybak, Angelika Madura, Agnieszka Piórkowska, Bożena Pysiewicz
Instytucje zaangażowane w powstanie modułu:
Muzeum w Tomaszowie Mazowieckim im. Antoniego hr. Ostrowskiego, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Warszawy, Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie, Europejskie Centrum Solidarności, Muzeum Narodowe w Warszawie
Moduł: „Współpraca – klucz do rozwoju instytucji”
Sprawne działanie instytucji kultury, realizacja przedsięwzięć wystawienniczych, wydarzeń kulturalnych i edukacyjnych wymaga zaangażowania wielu osób i ich współdziałania. Umiejętność współpracy stanowi w tym kontekście kompetencję kluczową. Co ciekawe, umiejętność tę można trenować i rozwijać, co umożliwia nowy moduł szkoleniowy.
Cel szkolenia: wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności dotyczące budowania kultury współpracy w relacjach zawodowych.
Czas szkolenia: 1 dzień
Zakres szkolenia:
- współzależność jako podstawowa przesłanka do współpracy;
- prawo relacji społecznych Deutscha;
- cechy kultury opartej na współpracy i rywalizacji;
- od czego zależy jakość współpracy;
- trzy aspekty kompetencji – wiedza, postawy i umiejętności.
W efekcie szkolenia uczestnicy:
- nauczą się traktować współpracę jako kompetencję, którą można rozwijać poprzez poszerzanie wiedzy, wzmacnianie określonych postaw i trenowanie umiejętności;
- zrozumieją, jakie cechy środowiska zawodowego sprzyjają współpracy, a jakie do niej zniechęcają;
- dowiedzą się, co motywuje ludzi do współpracy i jakie umiejętności są kluczowe dla konstruktywnej współpracy;
- rozpoznają u siebie i w swoim bezpośrednim otoczeniu zawodowym czynniki wspierające współpracę;
- zaplanują osobiste działania rozwojowe w kierunku wzmacniania kompetencji współpracy.
Dla kogo: pracownicy instytucji kultury
Autor modułu: Mariusz Turek – psycholog, absolwent Podyplomowego Studium Coachingu przy Laboratorium Psychoedukacji i Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Specjalizuje się w takich obszarach jak: komunikacja interpersonalna, negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, umiejętności trenerskie, współpraca w zespole, zarządzanie i przywództwo, coaching.
Konsultacje merytoryczne: Katarzyna Liwak-Rybak
Moduł: „Otwarte Muzeum”
Szkolenie służy podniesieniu jakości obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury. Pozwala lepiej zrozumieć wpływ kultury na zachowanie gościa i pracownika. W trakcie szkolenia ćwiczyć będziemy zachowania budujące i usprawniające komunikację z przedstawicielami innych kultur.
Czas trwania: 8 godz.
Cel główny:
- Rozwinięcie kompetencji podnoszących jakość obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury.
Zakładane rezultaty:
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:
- lepiej rozumieć wpływ kultury na zachowania i sytuacje zawodowe związane z obsługą międzynarodowych gości i/lub współpracą z obcokrajowcami;
- wchodzili w efektywniejsze kontakty i budowali pozytywne relacje z gośćmi międzynarodowymi poprzez większą świadomość i wiedzę na temat zasad i norm kierujących zrachowaniami ludzi z różnych kultur;
- pewniej i sprawniej komunikowały się z międzynarodowymi klientami lub współpracownikami.
Zawartość merytoryczna:
- dynamika relacji międzykulturowych
- definicja kompetencji międzykulturowej w praktyce
- wpływ kultury na codzienne zachowania
- analiza międzykulturowych incydentów krytycznych
- porównywanie kultur
Polecane
Co to jest ECHOCAST?
ECHOCAST (European Cultural Heritage Organizations Customer Awareness Staff Training) to program i materiały szkoleniowe wypracowane w wyniku międzynarodowego projektu, w którym uczestniczyły instytucje kultury i ośrodki uniwersyteckie z różnych krajów europejskich.