Edukacja w muzeach i instytucjach kultury – aktualnie
Warszawa 2020, format: e-book (MOBI, EPUB), ISBN: 978-83-62415-52-6, 978-83-62415-53-3, 978-83-66104-38-9, 978-83-66104-37-2
Publikacja przybliża różnorodne zagadnienia z zakresu edukacji muzealnej, prezentowane przede wszystkim przez praktyków kultury. Zbiór artykułów koncentruje się wokół tematów takich jak: interaktywność, multimedialność, lokalność bądź uniwersalność wystaw stałych i czasowych.
Książka jest podsumowaniem konferencji Forum Edukatorów Muzealnych pt. „Edukacja w nowych muzeach i instytucjach kultury. Oczekiwania, realia, perspektywy”, zorganizowanej w 2018 roku w Poznaniu dzięki współpracy: Centrum Turystyki Kulturowej TRAKT – operatora Bramy Poznania, Wydziału Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu oraz Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, przy wsparciu Narodowego Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów.
Projekt graficzny i skład: Marcin Dzbanuszek
Konwersja: eLitera s.c.
E-book do kupienia w e-sklepie.
Pobierz darmowy fragment:
Polecane
Museums and Identities. Planning an Extended Museum
Museums and Identities. Planning an Extended Museum red. Dorota Folga-Januszewska, Martina Lehmannová, Jasna Gaburová, Elke Kellner i Paweł Jaskanis
Kazimierz Chłędowski i jego pisarstwo o sztuce
Obszerna rozprawa, oparta częściowo na nieopublikowanych dotąd materiałach, stanowi niezwykle ciekawy przykład interpretacji piśmiennictwa o sztuce, kulturze i historii Kazimierza Chłędowskiego, autora trochę dziś, a niesłusznie, zapomnianego. Marta Gołąbek analizuje źródła poglądów wybitnego eseisty, metody konstrukcji tekstu i oglądu przeszłości, wydobywając przy tym różnorodne funkcje jego pisarstwa.
Portret w dawnej Polsce
Profesor Jan K. Ostrowski w obszernej monografii wprowadza Czytelnika w świat portretu w dawnej Polsce. Dowiadujemy się o powodach artystycznego obrazowania postaci – od pragnienia ich upamiętniania do złożonych funkcji reprezentacji i propagandy. Portrety ukazują przede wszystkim przedstawicieli szlachty, odzwierciedlając ich aspiracje i pozycję społeczną.