Zakres zastosowania Rozporządzenia 

Przetwarzanie danych osobowych w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie regulują przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych); dalej jako „RODO”.

Administrator danych

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie jest administratorem danych osobowych. Zgodnie z RODO Muzeum jest odpowiedzialne za przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych.

Inspektor ochrony danych

Na podstawie art. 37 ust. 1 RODO Dyrektor Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie wyznaczył p. Macieja Byczkowskiego na inspektora ochrony danych. Osoby, których dane dotyczą mogą kontaktować się z inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO.
W celu umożliwienia kontaktu z inspektorem ochrony danych został utworzony dedykowany adres e-mail: iod[at]muzeum-wilanow.pl
Inspektor ochrony danych zapewnia pełną poufność komunikacji z osobami, których dane dotyczą. Zgodnie z art. 38 ust. 5 Rozporządzenia inspektor ochrony danych jest zobowiązany do zachowania tajemnicy lub poufności co do wykonywania swoich zadań – zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego.

Subskrybenci newslettera

Informacja na temat przetwarzania danych osobowych subskrybentów newslettera.

1. Administratorem danych osób zarejestrowanych w bazie newslettera jest Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, z siedzibą przy ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16 w Warszawie. Z Muzeum można się skontaktować poprzez adres e-mail: muzeum@muzeum-wilanow.pl lub pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

2. W Muzeum został wyznaczony inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@muzeum-wilanow.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

3. Dane subskrybentów będą przetwarzane w celu przesyłania informacji na temat organizowanych wydarzeń w Muzeum.

4. Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda na ich przetwarzanie wyrażona poprzez wpisanie i przesłanie adresu e-mail w polu zgłoszenia do Newslettera.

5. Dane będą przetwarzanie przez czas subskrypcji. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji Newslettera, przesyłając informację na adres e-mail podany w treści otrzymywanych wiadomości.

6. Dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Muzeum w zakresie obsługi systemów informatycznych - przy czym takie podmioty przetwarzają dane jako podwykonawcy, na podstawie umowy z Muzeum i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami.

7. Każdy subskrybent ma prawo: dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania.

8. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Muzeum lub z wyznaczonym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe wskazane powyżej). 

9. Każdy subskrybent ma również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

10. Podanie danych przy rejestracji do newslettera jest dobrowolne.

Formularze kontaktowe

Informacja na temat przetwarzania danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych podanych na formularzu kontaktowym jest Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, z siedzibą przy ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16 w Warszawie. Z Muzeum można się skontaktować poprzez adres e-mail: muzeum@muzeum-wilanow.pl lub pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

2. W Muzeum został wyznaczony inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@muzeum-wilanow.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

3. Zebrane dane będą przetwarzane w celach przesyłania odpowiedzi na przesłane zapytania – podstawą prawną jest w tym wypadku prawnie uzasadniony interes Muzeum, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).

4. Dane przechowywane będą przez okres do 12 miesięcy od momentu przesłania odpowiedzi na przesłane zapytanie.

5. Dane mogą być przekazywane również podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Muzeum, w tym m.in.: obsługującym systemy informatyczne, realizującym mailingi; przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Muzeum i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami.

6. Każdej osobie przysługuje prawo dostępu do jej danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, jak również prawo sprzeciwu na przetwarzanie danych w sytuacji ich przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Muzeum, o którym mowa w pkt 3.

7. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Muzeum lub z inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe wskazane powyżej).

8. Każda osoba ma również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

9. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przesłania odpowiedzi. W przypadku ich niepodania odpowiedź na otrzymaną korespondencję nie zostanie przesłana.

Projekt "Pewnego razu w Wilanowie"

Informacja na temat przetwarzania danych osobowych uczestników projektu „Pewnego razu w Wilanowie” /autorów/ spadkobierców materiałów/ osób sportretowanych na materiałach

1. Administratorem danych podanych na formularzu przekazania zdjęć oraz na oświadczeniu dotyczącym zgody na przekazanie praw do Materiałów oraz zgody na wykorzystanie wizerunków jest Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie z siedzibą: ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, 02-958 Warszawa. Z Muzeum można się skontaktować poprzez adres e-mail: muzeum@muzeum-wilanow.pl lub pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.

2. W Muzeum został wyznaczony inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@muzeum-wilanow.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

3. Zebrane dane będą przetwarzane w celach:
a. kontaktowych związanych z realizacją projektu archiwum społecznego „Pewnego razu w Wilanowie”;
b. związanych z udokumentowaniem wyrażonej zgody na utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku na potrzeby działań promocyjnych dotyczących działalności edukacyjnej Muzeum.

4. Przetwarzanie danych osobowych będzie odbywało się zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (zwanym dalej „RODO”), na podstawie prawnie usprawiedliwionego interesu Muzeum, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO - jakim jest:
a. cele kontaktowe związane z realizacją projektu archiwum społecznego;
b. realizacja praw uzyskanych na podstawie udzielonej zgody na utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku oraz wykazanie dopełnienia warunków dopuszczalnego rozpowszechniania wizerunku;
c. obrona przed ewentualnymi zarzutami o bezprawność działań oraz roszczeniami z tego tytułu.

5. Dostęp do danych będą mieli upoważnieni pracownicy Muzeum oraz podmioty przetwarzające, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie danych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Muzeum, w szczególności podmioty takie jak dostawcy rozwiązań informatycznych, jednak tylko w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług.

6. Dane osobowe podane na formularzu przekazania zdjęć przechowywane będą przez okres do 12 miesięcy od momentu przesłania zgłoszenia.

7. Dane osobowe podane na oświadczeniu dotyczącym zgody na przekazanie praw do Materiałów oraz zgody na wykorzystanie wizerunków będą przechowywane do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu bezprawnego rozpowszechniania wizerunku osoby przedstawionej.

8. Każda osoba ma prawo: dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania, jak również wyrażenia sprzeciwu w przypadku przetwarzania danych w oparciu o uzasadniony interes, o którym mowa w pkt 4.

9. W celu skorzystania z powyższych praw, należy skontaktować się z Muzeum lub z inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe wskazane w pkt 1 i 2).

10. Każda osoba ma również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

11. Podanie danych jest dobrowolne jednak niezbędne dla celów uczestnictwa w projekcie archiwum społecznego, w tym w celach dowodowych dla wykazania uzyskania w/w zgody na utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku.