Zakres zastosowania Rozporządzenia
Administrator danych
Inspektor ochrony danych
W celu umożliwienia kontaktu z inspektorem ochrony danych został utworzony dedykowany adres e-mail: iod[at]muzeum-wilanow.pl
Inspektor ochrony danych zapewnia pełną poufność komunikacji z osobami, których dane dotyczą. Zgodnie z art. 38 ust. 5 Rozporządzenia inspektor ochrony danych jest zobowiązany do zachowania tajemnicy lub poufności co do wykonywania swoich zadań – zgodnie z prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego.
Formularze kontaktowe
Informacja na temat przetwarzania danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych podanych na formularzu kontaktowym jest Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, z siedzibą przy ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16 w Warszawie. Z Muzeum można się skontaktować poprzez adres e-mail: muzeum@muzeum-wilanow.pl lub pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.
2. W Muzeum został wyznaczony inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@muzeum-wilanow.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
3. Zebrane dane będą przetwarzane w celach przesyłania odpowiedzi na przesłane zapytania – podstawą prawną jest w tym wypadku prawnie uzasadniony interes Muzeum, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
4. Dane przechowywane będą przez okres do 12 miesięcy od momentu przesłania odpowiedzi na przesłane zapytanie.
5. Dane mogą być przekazywane również podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Muzeum, w tym m.in.: obsługującym systemy informatyczne, realizującym mailingi; przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Muzeum i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami.
6. Każdej osobie przysługuje prawo dostępu do jej danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, jak również prawo sprzeciwu na przetwarzanie danych w sytuacji ich przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Muzeum, o którym mowa w pkt 3.
7. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Muzeum lub z inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe wskazane powyżej).
8. Każda osoba ma również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przesłania odpowiedzi. W przypadku ich niepodania odpowiedź na otrzymaną korespondencję nie zostanie przesłana.
Projekt "Pewnego razu w Wilanowie"
Informacja na temat przetwarzania danych osobowych uczestników projektu „Pewnego razu w Wilanowie” /autorów/ spadkobierców materiałów/ osób sportretowanych na materiałach
1. Administratorem danych podanych na formularzu przekazania zdjęć oraz na oświadczeniu dotyczącym zgody na przekazanie praw do Materiałów oraz zgody na wykorzystanie wizerunków jest Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie z siedzibą: ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, 02-958 Warszawa. Z Muzeum można się skontaktować poprzez adres e-mail: muzeum@muzeum-wilanow.pl lub pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.
2. W Muzeum został wyznaczony inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@muzeum-wilanow.pl we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
3. Zebrane dane będą przetwarzane w celach:
a. kontaktowych związanych z realizacją projektu archiwum społecznego „Pewnego razu w Wilanowie”;
b. związanych z udokumentowaniem wyrażonej zgody na utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku na potrzeby działań promocyjnych dotyczących działalności edukacyjnej Muzeum.
4. Przetwarzanie danych osobowych będzie odbywało się zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (zwanym dalej „RODO”), na podstawie prawnie usprawiedliwionego interesu Muzeum, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO - jakim jest:
a. cele kontaktowe związane z realizacją projektu archiwum społecznego;
b. realizacja praw uzyskanych na podstawie udzielonej zgody na utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku oraz wykazanie dopełnienia warunków dopuszczalnego rozpowszechniania wizerunku;
c. obrona przed ewentualnymi zarzutami o bezprawność działań oraz roszczeniami z tego tytułu.
5. Dostęp do danych będą mieli upoważnieni pracownicy Muzeum oraz podmioty przetwarzające, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie danych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Muzeum, w szczególności podmioty takie jak dostawcy rozwiązań informatycznych, jednak tylko w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług.
6. Dane osobowe podane na formularzu przekazania zdjęć przechowywane będą przez okres do 12 miesięcy od momentu przesłania zgłoszenia.
7. Dane osobowe podane na oświadczeniu dotyczącym zgody na przekazanie praw do Materiałów oraz zgody na wykorzystanie wizerunków będą przechowywane do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu bezprawnego rozpowszechniania wizerunku osoby przedstawionej.
8. Każda osoba ma prawo: dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia ich przetwarzania, jak również wyrażenia sprzeciwu w przypadku przetwarzania danych w oparciu o uzasadniony interes, o którym mowa w pkt 4.
9. W celu skorzystania z powyższych praw, należy skontaktować się z Muzeum lub z inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe wskazane w pkt 1 i 2).
10. Każda osoba ma również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
11. Podanie danych jest dobrowolne jednak niezbędne dla celów uczestnictwa w projekcie archiwum społecznego, w tym w celach dowodowych dla wykazania uzyskania w/w zgody na utrwalenie i rozpowszechnianie wizerunku.