Mimo kultywowanej przez kolejnych właścicieli pałacu pamięci o Janie III również w tym wnętrzu wprowadzano zmiany wystroju. Z czasów Sobieskiego pochodzi plafon przedstawiający Alegorię lata, jeden z cyklu czterech pór roku namalowanego przez Jerzego Eleutera Szymonowicza-Siemiginowskiego. U dołu obrazu Demeter – antyczna bogini urodzajów – ofiarowuje wianek z bławatków młodzieńcowi w stroju żniwiarza, Tryptolemowi – królowi Beocji. W ten symboliczny sposób przekazuje mu wiedzę na temat uprawy roli. Dookoła nich widać putta, które odpoczywają oraz pracują przy zbiorze zbóż. W górnej części plafonu wyobrażono Aurorę (boginię porannego brzasku), w której rysach rozpoznać można królową Marię Kazimierę. Towarzyszy jej skrzydlaty młodzieniec z zasłoną symbolizującą ustępującą noc. Ze wschodu w rydwanie zaprzężonym w rumaki nadjeżdża bóg słońca Apollo. Na niebie namalowano letnie znaki zodiaku: Pannę i Lwa, a także dwa widoczne latem gwiazdozbiory: Małego i Wielkiego Psa.
Faseta – dekoracyjny pas między sufitem a ścianą – zdobiona jest sztukateriami przedstawiającymi stwory wodne – mitologiczne konie morskie (hippokampy) i delfiny – pomiędzy którymi znajdują się cztery malowidła ze scenami opisanymi w Georgikach Wergiliusza: Dożynkowe tańce na cześć Cerery, Podbieranie miodu, Strzyżenie kozłów, Koń nadsłuchujący odgłosów bitwy. Symbolika dekoracji Sypialni Króla odnosi się do dobrobytu, jaki miały zapewnić Rzeczypospolitej rozważne rządy Sobieskiego. Podstawowe wyposażenie komnaty stanowi współczesna rekonstrukcja łoża paradnego z początku XVIII wieku wykonana na podstawie opisu łoża Adama Mikołaja Sieniawskiego (1666–1726). Po przeprowadzeniu badań naukowych, które polegały na analizie zachowanych fragmentów obić ściennych, w 2013 roku ściany pokryto rekonstrukcjami XVIII-wiecznej tkaniny w kolorze blamarantowym wykonanymi według dawnych wzorów we Włoszech i Francji.
Supraporty (malowidła nad drzwiami) przedstawiające sceny mitologiczne pochodzą z warsztatu Louisa de Silvestre’a, malarza działającego w czasach Augusta II i Augusta III. Wnętrze królewskiej sypialni wypełniają XVIII-wieczne meble: taborety w stylu Ludwika XIV, kopia komody z warsztatu André-Charles’a Boulle’a wykonanej dla kardynała Mazarina, na niej taca ze srebra złoconego z przedstawieniem wjazdu triumfalnego Jana III i Marii Kazimiery wykonana w warsztacie gdańskiego złotnika Johanna Gottfrieda Holla, ofiarowana królowi Janowi III przez mieszczan krakowskich po zwycięstwie w bitwie pod Wiedniem w 1683 roku.