O prowadzącej:

1 / 3
    • Katarzyna Pietrzak przy pulpicie do pisania

      Katarzyna Pietrzak

      Autorka i koordynatorka programów edukacyjnych dla gości indywidualnych. Specjalizuje się w realizacji projektów z zakresu historii powszechnej, literatury, rzemiosła artystycznego i sztuki zdobienia. Ceni niestandardowe i innowacyjne metody oraz działania edukacyjne. Współtwórczyni nagrodzonego w 2016 r. Warszawską Nagrodą Edukacji Kulturalnej programu „Scriptorium Villa Nova”, popularyzującego sztukę kaligrafii i wiedzę z zakresu paleografii. Autorka wielu wydawnictw edukacyjnych, w tym specjalistycznych publikacji do nauki kaligrafii.

    Poczytaj

    1 / 3
      • Silva Rerum

        Dlaczego warto pięknie pisać? Uzasadnienia z pierwszego polskiego podręcznika kaligrafii

        Jedynie z wydania z roku 1695 znany jest dziś nieduży podręcznik Kaligrafija abo Kancelaryja, podpisany kryptonimem S.S.J., wskazującym na pióro Stanisława Serafina Jagodyńskiego, wierszopisa i tłumacza tworzącego w pierwszej połowie XVII w. Nie wiemy, cz

        Stara ilustracja. Przedstawia kałamarz srebrny, którego misa jest zdobiona motywami dekoracyjnymi m.in. twarzy. Na szczycie cztery świece i pióro.
      • Silva Rerum

        Epistolografia królowej Marii Kazimiery

        Dobrą znajomość języka polskiego „mała d’ Arquien” - z urodzenia Francuzka, nazwana podobno przez polskie dworki Marysieńką - zawdzięczała niewątpliwie pobytowi i wychowaniu na warszawskim dworze swojej matki chrzestnej, królowej Ludwiki Marii Gonzagi, żo

        Stara rycina. Przedstawia wnętrze pokoju i siedzącą przy stole kobietę. Stół i krzesło są po lewej stronie. Kobieta siedzi lekko skręcona w swoją lewą stronę na fotelu z wysokim oparciem. W jednej ręce trzyma pióro, drugą opiera na liście. Za stołem po lewej biblioteka i kotara umocowana pod sufitem. Po prawej stronie, w oddali widać drzwi z widokiem na pejzaż.
      • Silva Rerum

        Szlacheckie listy okolicznościowe

        Rozsianie po rozległych ziemiach Rzeczypospolitej siedzib szlacheckich często uniemożliwiało bezpośrednie spotkania. Jednak dobry szlachecki obyczaj nakazywał podtrzymywać stosunki towarzyskie i w określonych momentach nawiązać kontakt. W tym celu chętnie

        Stara rycina. Przedstawia wnętrze pokoju i siedzącą przy stole kobietę. Stół i krzesło są po lewej stronie. Kobieta siedzi lekko skręcona w swoją lewą stronę na fotelu z wysokim oparciem. W jednej ręce trzyma pióro, drugą opiera na liście. Za stołem po lewej biblioteka i kotara umocowana pod sufitem. Po prawej stronie, w oddali widać drzwi z widokiem na pejzaż.