Kiedy można zgłosić brak dostępności cyfrowej?

Brak dostępności cyfrowej można zgłosić, gdy strony internetowej i/lub aplikacje Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie nie spełniają minimalnych wymagań ustawowych (WCAG 2.1 poziom A, AA).

Kto może zgłosić wniosek z żądaniem zapewnieniem dostępności cyfrowej?

Każdy ma prawo wystąpić do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej.

Jak zgłaszać brak dostępności cyfrowej?

Brak dostępności cyfrowej można zgłosić na dwa sposoby – w zależności od wcześniej podjętego postępowania.
Sposoby zgłaszania braku dostępności cyfrowej: żądanie, skarga (opisane poniżej).

ŻĄDANIE

Do Muzeum można wystąpić z żądaniem zapewnienia:

  • dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej/aplikacji mobilnej albo elementu strony internetowej/aplikacji mobilnej, w tym elementów wymienionych w ustawie jako wyłączenia (art. 3 ust. 2) oraz elementów niedostępnych cyfrowo na podstawie art. 8 ust. 1
  • dostępu alternatywnego elementu strony/aplikacji mobilnej.

Żądanie ma zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,
  • wskazanie strony internetowej/aplikacji aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej/aplikacji mobilnej, które mają być dostępne cyfrowo,
  • sposób kontaktu z wnioskodawcą,
  • alternatywny sposób dostępu (jeśli dotyczy).

Termin realizacji:

  • Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.
  • Wydłużony termin realizacji – nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.
  • Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania zapewnienia dostępności cyfrowej, Muzeum niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
  • Rozwiązanie alternatywne – gdy Muzeum nie może zapewnić dostępności zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach i musi zaproponować rozwiązanie alternatywne.
  • Odmowa zapewnienia dostępności – jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem wiązałoby się z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.

Aby złożyć żądanie:

1. Pobierz i wypełnij formularz - ŻĄDANIE zapewnienia dostępności cyfrowej
2. Wypełniony formularz przekaż nam w wybrany sposób:

przez internet na e-mail: dostepnosc@muzeum-wilanow.pl
listownie lub bezpośrednio w Muzeum:
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
ul. St. Kostki Potockiego 10/16
02-958 Warszawa

SKARGA

Jeśli Muzeum nie zapewni dostępności:

  • w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania (podstawowe załatwienie sprawy) albo
  • w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia żądania (w terminie wydłużonym) albo
  • z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,


wnioskodawca może złożyć skargę na brak dostępności.

Skargę na brak dostępności składa się:

  • do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie na adres podany w deklaracji dostępności danej strony/aplikacji mobilnej,
  • w terminie 30 dni od dnia upłynięcia terminu od dnia złożenia żądania (w przypadku 1 i 2) albo upłynięcia terminu od dnia otrzymania zawiadomienia (w przypadku 3).

Skarga powinna zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,
  • kopię wniosku żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

przez Muzeum w związku zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  • Administratorem danych osobowych podanych we wnioskach jest Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie (dalej Muzeum) z siedzibą przy ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, 02-958 Warszawa. Z Muzeum można się skontaktować poprzez: adres e-mail: muzeum@muzeum-wilanow.pl lub pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.
  • W Muzeum został wyznaczony inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych poprzez e-mail: iod@muzeum-wilanow.pl.
  • Zebrane dane będą przetwarzane w celach rozpatrzenia wniosku związanego z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  • Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych wynikającą z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (zwanego dalej RODO) jest:
    - wypełnianie obowiązków prawnych wynikających z przepisów o zapewnianiu dostępności i przepisów archiwalnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    - niezbędność przetwarzania ze względów związanych z ważnym interesem publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).