Kiedy można zgłosić brak dostępności cyfrowej?
Kto może zgłosić wniosek z żądaniem zapewnieniem dostępności cyfrowej?
Jak zgłaszać brak dostępności cyfrowej?
Sposoby zgłaszania braku dostępności cyfrowej: żądanie, skarga (opisane poniżej).
ŻĄDANIE
Do Muzeum można wystąpić z żądaniem zapewnienia:
- dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej/aplikacji mobilnej albo elementu strony internetowej/aplikacji mobilnej, w tym elementów wymienionych w ustawie jako wyłączenia (art. 3 ust. 2) oraz elementów niedostępnych cyfrowo na podstawie art. 8 ust. 1
- dostępu alternatywnego elementu strony/aplikacji mobilnej.
Żądanie ma zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie strony internetowej/aplikacji aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej/aplikacji mobilnej, które mają być dostępne cyfrowo,
- sposób kontaktu z wnioskodawcą,
- alternatywny sposób dostępu (jeśli dotyczy).
Termin realizacji:
- Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.
- Wydłużony termin realizacji – nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.
- Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania zapewnienia dostępności cyfrowej, Muzeum niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
- Rozwiązanie alternatywne – gdy Muzeum nie może zapewnić dostępności zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach i musi zaproponować rozwiązanie alternatywne.
- Odmowa zapewnienia dostępności – jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej zgodnie z żądaniem wiązałoby się z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
Aby złożyć żądanie:
1. Pobierz i wypełnij formularz - ŻĄDANIE zapewnienia dostępności cyfrowej
2. Wypełniony formularz przekaż nam w wybrany sposób:
przez internet na e-mail: dostepnosc@muzeum-wilanow.pl
listownie lub bezpośrednio w Muzeum:
Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
ul. St. Kostki Potockiego 10/16
02-958 Warszawa
SKARGA
Jeśli Muzeum nie zapewni dostępności:
- w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia żądania (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia żądania (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
wnioskodawca może złożyć skargę na brak dostępności.
Skargę na brak dostępności składa się:
- do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie na adres podany w deklaracji dostępności danej strony/aplikacji mobilnej,
- w terminie 30 dni od dnia upłynięcia terminu od dnia złożenia żądania (w przypadku 1 i 2) albo upłynięcia terminu od dnia otrzymania zawiadomienia (w przypadku 3).
Skarga powinna zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- kopię wniosku żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
przez Muzeum w związku zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
- Administratorem danych osobowych podanych we wnioskach jest Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie (dalej Muzeum) z siedzibą przy ul. Stanisława Kostki Potockiego 10/16, 02-958 Warszawa. Z Muzeum można się skontaktować poprzez: adres e-mail: muzeum@muzeum-wilanow.pl lub pisemnie na adres siedziby wskazany powyżej.
- W Muzeum został wyznaczony inspektor ochrony danych, z którym można się skontaktować we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych poprzez e-mail: iod@muzeum-wilanow.pl.
- Zebrane dane będą przetwarzane w celach rozpatrzenia wniosku związanego z zapewnieniem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych wynikającą z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (zwanego dalej RODO) jest:
- wypełnianie obowiązków prawnych wynikających z przepisów o zapewnianiu dostępności i przepisów archiwalnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- niezbędność przetwarzania ze względów związanych z ważnym interesem publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).